Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

köpte idag ett ARC-system från IK Multimedia för att få bukt på mitt mixrum.

Pluggen gör verkligen skillnad, men hur "rak# bör kurvan vara?

Såhär ser det ut efter min mätning!

som det är nu efter mätningen känns allt mitt omixade material extremt basfattigt, gentemot när jag lyssnade igenom de rååa ljudfilerna innan. är kurvan för rak?

tacksam för svar!

post-15215-1253638153_thumb.png

Redigerat av Thome
Annons
Postat

Jag mixar också genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag känner att basen blir jämnare om jag mixar med arc. Den blir fetare när jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra när mixen är klar) och då är basen oftast jämnare än om jag inte hade haft den i när jag skruvade. Mixen fungerar bättre i alla högtalare.

Jag föredrar att mixa med pluggen.

Postat
Jag mixar också genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag känner att basen blir jämnare om jag mixar med arc. Den blir fetare när jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra när mixen är klar) och då är basen oftast jämnare än om jag inte hade haft den i när jag skruvade. Mixen fungerar bättre i alla högtalare.

Jag föredrar att mixa med pluggen.

ah okej, man får väl vänja sig antar jag. dock osäker på om jag har gjort en bra uppmätning, mätte först från min lyssningspossition, sen följde jag kartan så gott ajg kunde. antar att det inte finns bättre sätt att göra det på. känns dock helt plötsligt väldigt onödigt med att ha en subwoofer, den gör inte så superstor skillnad 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.