Jump to content
Annons

Kan man ha NI synthpluggar på två datorer?


sefrsve

Recommended Posts

Hejsan!

Jag använder mig av NI:s synthar FM8, Absynth 4 och de andra på en stationär dator därhemma där jag har Cubase som inspelningsprogram.

Jag vill även i framtiden kunna spela dessa synthar live. Då tänkte jag köpa en liten nätt laptop och installera syntharna där också.

Finns det någon som vet om man kan installera i synnerhet NI:s mjukvarusynthar om man har dem i orginal på två datorer eller gäller bara licensen för en dator? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan!

Jag använder mig av NI:s synthar FM8, Absynth 4 och de andra på en stationär dator därhemma där jag har Cubase som inspelningsprogram.

Jag vill även i framtiden kunna spela dessa synthar live. Då tänkte jag köpa en liten nätt laptop och installera syntharna där också.

Finns det någon som vet om man kan installera i synnerhet NI:s mjukvarusynthar om man har dem i orginal på två datorer eller gäller bara licensen för en dator? 😱

Låter ju konstigt är väl ingen dongel till dom så kör på så många datorer du har.

Tycker du låter lite för präktig i dagens crack och torrent värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Jag använder mig av NI:s synthar FM8, Absynth 4 och de andra på en stationär dator därhemma där jag har Cubase som inspelningsprogram.

Jag vill även i framtiden kunna spela dessa synthar live. Då tänkte jag köpa en liten nätt laptop och installera syntharna där också.

Finns det någon som vet om man kan installera i synnerhet NI:s mjukvarusynthar om man har dem i orginal på två datorer eller gäller bara licensen för en dator? 😱

Man kan regga på flera datorer, 3 st eller liknande. Kolla på deras hemsida.

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Jag använder mig av NI:s synthar FM8, Absynth 4 och de andra på en stationär dator därhemma där jag har Cubase som inspelningsprogram.

Jag vill även i framtiden kunna spela dessa synthar live. Då tänkte jag köpa en liten nätt laptop och installera syntharna där också.

Finns det någon som vet om man kan installera i synnerhet NI:s mjukvarusynthar om man har dem i orginal på två datorer eller gäller bara licensen för en dator? ☺️

Tja.

Har du kollat upp V-Machine ? Det är en nätt liten låda som du kan installera och använda Vst/Vsti på utan att behöva ta med dig en dator. Vet en kompis som har en och enligt honom funkar den väldigt bra.

Vet att han i början hade problem med att få vissa pluggar att funka men nu har det tydligen kommit många bra uppdateringar till dess OS och nuska det funka med det mesta.

Dock måste man ha en extern HDD till ljudbibloteken och att det bara är DLL-filen som ska ligga i "lådan".

Dom har även sänkt priset på den nu med !

http://www.musikshopen.com/audio-vmachine-p-5419.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Har du kollat upp V-Machine ? Det är en nätt liten låda som du kan installera och använda Vst/Vsti på utan att behöva ta med dig en dator. Vet en kompis som har en och enligt honom funkar den väldigt bra.

Vet att han i början hade problem med att få vissa pluggar att funka men nu har det tydligen kommit många bra uppdateringar till dess OS och nuska det funka med det mesta.

Dock måste man ha en extern HDD till ljudbibloteken och att det bara är DLL-filen som ska ligga i "lådan".

Dom har även sänkt priset på den nu med !

http://www.musikshopen.com/audio-vmachine-p-5419.html

Tack för tipset! Ingen dum ide måste jag säga. Blir ju billigare och smidigare än att hålla på med en dator på scen.

Vet du hur man gör. Tar man bara DLL-filerna som ligger i VST instrument-katalogen på datorn och för över dem till V-machine? Låter som det kan vara svårt och länka rätt till ljudbiblioteken men jag kanske har fel?

MVH

Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset! Ingen dum ide måste jag säga. Blir ju billigare och smidigare än att hålla på med en dator på scen.

Vet du hur man gör. Tar man bara DLL-filerna som ligger i VST instrument-katalogen på datorn och för över dem till V-machine? Låter som det kan vara svårt och länka rätt till ljudbiblioteken men jag kanske har fel?

MVH

Fredde

Nä .. Det ska funkar relativt smärtfritt tror jag. Hur själva installen funkar vet jag inte men det är nog inte så krångligt.

http://www.smproaudio.com/produkte/v-machi...ial-movies.html

kolla här innan du bestämmer dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...