Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att dra ner RC-versionen av Windows 7.

Har just nu Cubase 4 stora versionen. Pluggmässigt kör jag faktiskt nästan bara gratispluggar, VST:s - bl a kjaerhaus, digital fish fillets och lite andra gratispluggar som jag tycker är trevliga.

Men kommer detta att fungera?

Och en annan viktig fråga, fungerar 64-bit-versionen? annars är det helt bortkastat. Anledningen till att jag isf skrotar mitt XP är att jag vill kunna börja använda de 4gb minne jag har i burken

Annons
Postat

Det verkar ju fungera i Vista, så då borde det funka i W7 också, så länge du har drivrutiner tillgängliga för allting. Det mesta som fungerar i Vista, har det sagts att det ska fungera i W7 också. Jag tror att det större problemet ligger i pluggaran - för om de inte är 64-bitskompatibla, så är du ändå hänvisad till 32-bit. Det kanske är läge att fråga hos pluginmakarna, om deras versioner fungerar...?

Steinberg och 64-bit, kan du se en översikt på här: https://www.steinberg.net/en/support/knowle..._back/2020.html

Eftersom W7 inte är officiellt släppt ännu, så skriver de inget om W7...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.