Jump to content
Annons

Yamaha RM1x


ozman

Recommended Posts

Har precis fått tag på en drömmaskin jag inte visste fanns!

Efter att ha arbetat massor i Reason mm tidigare så är den här trummaskinen/synten/sequensern rena drömmen.

Allting är precis som jag vill ha det, nästan.

Det största problemet jag har nu är att det inte verkar så vanligt att arbeta med den här typen av instrument fö vet jag inte ens vad jag ska kalla den:/

Så det finns inte så många att fråga...

Jag har hittat tutorials på youtube ex:

där det beskrivs en grind funktion. MEN där går ljudet löpande, medan när jag försöker göra samma sak på min kopia (helt ny från kartong)

så går det inte. Allting annat verkar fungera trots att jag inte hunnit lära mej så mycket ännu. Men är det någon som kan hjälpa mej med det problemet?

För i sådana fall har jag mera frågor.

Tack på förhand, Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Efter att ha arbetat massor i Reason mm tidigare så är den här trummaskinen/synten/sequensern rena drömmen.

Hade en sådan för många år sen.. Har förträngt alla minnen så jag kommer inte kunna hjälpa dig. Dock tyckte jag reason var rena drömmen i jämförelse 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det var exakt det jag var ute efter, men jag kom på svaret hur som helst efter att ha läst igenom sidan igen!

Så tack!

Svaret var pinsamt lätt, efter att ha valt grid rec tryckt rec och play, så måste man trycka play en gång till för att få låten att börja gå!

Och gämfört med reason eller dyligt, så älskar jag det faktum att själva processen att arbeta och skriva låtar går otroligt mycket fortare.

Det är trots allt därför man håller på med musik eller 🙂 Även om den inte ger lika stora möjligheter att detaljstyra (iaf inte lika lätt) så är

den redan efter 3dagar ett otroligt värdefullt verktyg för mej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...