Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

hmm....vet itne exakt i logic express 7, men i logic 6 vet jag... 😄)

SpÄret som skall trigga kompressor, dvs det spÄr du vÀljer i "sidechain" pÄ kompresorn, mÄste du skicka ivÀg till en bus(valfri), för att sedan vÀlja den bussen i "sidechain pÄ kompressorn istÀllet för spÄret......

Det Àr i alla fall sÄ jag gÄtt tillvÀga för att sidechaina, lyckades inte pÄ nÄtt annat sÀtt tyvÀrr.....

Och kompressorn lÀgger du förstÄss pÄ en insert pÄ det spÄret du vill komprimera....

tex: kicken(audio 1) skickas till bus 1

Basen (audioinstrument 1) lÀgger du kompressorn pÄ....(insert) och vÀljer bus 1 i sidechainmenyn pÄ kompressorn.....

Har inte fÄtt det att funka med UAD kompressorerna....men dÀremot logics vanligt kompressor funkar bra....

• 1 Ă„r senare...
Postat

Jag har samma problem. Jag Àr relativt sÀker pÄ att de tog bort möjligheten till att göra manuell sidechain i Logic Express 7.0 (se hÀr) vilket Àr riktigt dÄligt. NÄgon som vet en plug-in för sidechain till LE 7.2 UB?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.