debbie Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Finns det nÄt sÀtt att fÄ sidechain pÄ nÄn kompressor i logic express 7?? det vore ju svÀngigt.
Mr Keys Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 hmm....vet itne exakt i logic express 7, men i logic 6 vet jag... đ) SpĂ„ret som skall trigga kompressor, dvs det spĂ„r du vĂ€ljer i "sidechain" pĂ„ kompresorn, mĂ„ste du skicka ivĂ€g till en bus(valfri), för att sedan vĂ€lja den bussen i "sidechain pĂ„ kompressorn istĂ€llet för spĂ„ret...... Det Ă€r i alla fall sĂ„ jag gĂ„tt tillvĂ€ga för att sidechaina, lyckades inte pĂ„ nĂ„tt annat sĂ€tt tyvĂ€rr..... Och kompressorn lĂ€gger du förstĂ„ss pĂ„ en insert pĂ„ det spĂ„ret du vill komprimera.... tex: kicken(audio 1) skickas till bus 1 Basen (audioinstrument 1) lĂ€gger du kompressorn pĂ„....(insert) och vĂ€ljer bus 1 i sidechainmenyn pĂ„ kompressorn..... Har inte fĂ„tt det att funka med UAD kompressorerna....men dĂ€remot logics vanligt kompressor funkar bra....
hap Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Jag har samma problem. Jag Àr relativt sÀker pÄ att de tog bort möjligheten till att göra manuell sidechain i Logic Express 7.0 (se hÀr) vilket Àr riktigt dÄligt. NÄgon som vet en plug-in för sidechain till LE 7.2 UB?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.