matje Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Hej! Jag behöver tips på en bra cajon. Jag har tittat runt på nätet och det känns som en djungel. Det är en födelsedagspresent till en kompis. Någon som vet om Meinl HCAJNT Headliner är bra? Har hittat den på thomann.de och på musicstore.com för ca 90 euro. Vill helst köpa en från valter percussions men de är lite dyra...är Meinl Headliner något så när motsvarande? Jag har även kollat på steinbach cajon, finns på deras hemsida för bara 50 euro inkl väska! Känns liksom lite för billigt..hur är kvalitén då? Jag har även förstått att den ska vara justerbar. På Meinl Headliner var hörnen justerbara vad det nu innebär.. Jätte tacksam för alla tips om vilken jag ska köpa och var! vänligen, Matje
slejnard Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Hej Jag köpte en millenium (nåt eget märke från thomann) för nåt år sen. Den var billig och håller bra (än). Låter hyfsat. Ångrar nu dock att jag inte gick upp ett snäpp i pris och köpte nån variant som går att justera lite.
slejnard Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Ska förresten finnas nån tråd här om några som byggt sin egen Cajon...någerst...letar....söker...funnet: https://www.studio.se/index.php?showtopic=32378 vänligen slejnard
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.