Jump to content
Annons

snow leo

anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Ja än så länge inga kp 😳 vi får la se hur det blir med det i fortsättningen.

Annons
Postat

Tillbaka på 10.5.6.

Fick lite höga coretemps med SL runt 60 celcius på tre kärnor och en på tomgång och då gick i princip bara oset plus att jag iofs skrev den här tråden. Ska på och mecka nu så får vi se om det verkar stabilt och säkert nog så det är lönt att dra dit Logic oxå. Börjar med att mecka med grafikkorten, i grundläget gick grafiken rappt och bra men bara en skärm funkar.

Postat

Leker lite kan man nog säga 😄 , det här var lite cirkus att få igång faktiskt. Fick skivan i går, ska in på min mac mini så fort jag hinner men där vet jag ju att det funkar så det är ju ingen sport 🙂 . Leka lite får man , kör bara med köpta grejor. Hoppas det går att få igång på "riktigt" så man kan göra benchmarktesten på en pc med SL, kunde ju vara skoj att jämföra.

Postat

Trots en något strulig installation där jag kort sagt inte riktigt vet hur fan jag gjorde för att få till det så efter lite fix o trix kan jag bara säga till alla intelmac ägare KÖÖÖÖÖP Snow Leo. Kan det rulla så här bra på en katt bland hermelinerna så kan ni nog förstå hur det blir på äkta vara.

Överlag till och med efter en sådan här strulig installation (och med lite fix och trix för att få det att rulla ok) är det första intrycket efter att ha kört det ett par timmar med godkänt beröm.

Mitt Saffire Pro 10i/o smack bara satt där helt enligt god mac tradition. Kommer att strunta i skivan med drivisaroch online uppdatering bara för att kolla hur och om det funkar.

Nu är Logic 8 På G in och om en stund så får vi se hur det funkar och rullar det på bra och jag lyckas lösa lite annat som jag inte har koll på i nuläget så får man nog ursäkta men då blir det SL permanent i burken. Då blir det "tråkigt läge herr mac mini 😉 du får bli mediacenter till TVn till jag har råd men en riktig maskin för musicmaking.

Don´t try this at home guys but if you do visit apple store to get the shit you need.

Postat

Haha, appropå Apple Store upptäckte jag precis något roligt när jag glodde runt lite...

Mac OS-språkversion

User's Guide (Swedish)

Användarhandbok (Engelsk)

Hm, ironi.

Postat (redigerat)

OK så det kan bli 😄 .

Logic slank dit no probs men glömde att kryssa i Enabled i Preferences/Audio/Devices/Core Audio så jag vet inte säkert om Saffire Pron hade hittats av Logic men jag kan ge mig sjutton på att det hade funkat att få igång ljudkortet utan skivan.

Gjorde ett dristigt test och lyckades faktiskt framkalla en äkta KP. Körde först 25 spår oklockat och ganska stabilt (i Firechilds Logic bencmakrtest) om man inte meckade för mycket med grafiken dvs fibblade runt med musen för mycket. Sen drog jag igång en flock Safarifönster och blev då iofs tvungen att muta ner till 23 spår för att få testet att gå stadigt. Under tiden (med 23 spår igång) så skrev jag ett inlägg här (som gick förlorat iom KPn). Men coretemps max runt 60 Celsius.

Fick sen för mig att testa det nya "spela in skrivbords aktiviteter" i quicktime på samma gång men då var det kört. Kort sagt grå skärm och KP dvs stäng av på knappen 😄 . Men då var det bara på med apparaten igen och det går som om man aldrig hade klantat sig överhuvudtaget.

Kort sagt kan det funka så bra med "katt hårdvara" så tänk hur jäkla bra det blir med äkta vara. Med risk att ge ett intryck av att få provision per såld Snow Leo dvd så kan jag bara säga - Intelmac ägare KÖP för helskotta KÖP det är bra grejor.

(Med rätt grafik kext så smack så sitter mina två riktigt cheap noname 7300 gs grafikkort från hongkong där direkt och nätverk = tjoff så var jag ute på nätet right out of the box och snabbare än med Leo.)

Bra gjort Apple

Redigerat av anarkisten1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.