Jump to content
Annons

vad är det en trubadur har med sej, musiken i bakgrunden?


rockstone

Recommended Posts

Annons

En trubadur som måste använda massa förinspelat för att kunna underhålla bör inte bli trubadur tycker jag.

För att svara på frågan så är det många som programmerar själva eller köper färdiga MIDI-bakgrunder och tar sedan bort det instrumentet de vill spela själva men herregud va tråkigt och ospontant det blir att lyssna på en sån trubadur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja aldrig med den där midiskiten, du får var i hjärnan.

Jag har gjort över tio timmars bakgrunder helt själv med vanliga instrument. Ingen synt, ingen dator, ingen sampler. Varje låt tar flera dagar och man måste vara totalt sjuk i huvudet för att palla. Sätt ihop en trio i stället.

Midiskiten är så pissigt usel och hjärndödande att jag tycker det är bättre att sjunga med till orginal cd med tex Elvis. Att även hans röst hörs är det absolut ingen av fyllona på krogen som tycker är dåligt. Spela till orinalcdna i stället det låter bättre! Och är en ännu sopigare form av underhållning.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok vi tänkte köra dansban på 3 pers, gittar bas trummor och sång, men d kommer ju att bli för tomt, måste ju ha lite keyboard, blås och sånt, men hur löser man det me klicket till trummisen, så att inte publiken hör klicket

Lurar till trummisen?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok vi tänkte köra dansban på 3 pers, gittar bas trummor och sång, men d kommer ju att bli för tomt, måste ju ha lite keyboard, blås och sånt, men hur löser man det me klicket till trummisen, så att inte publiken hör klicket

Den enklaste lösningen:

Kör med en vanlig mp3-spelare, kör ut bakgrunderna på vänster kanal och klicket på höger. När du sedan mixar det så mixar du vänster kanal till PA-systemet och höger kanal kör du ut via en aux till trummisens hörlurar.

Ja, bakgrunderna blir i mono men det kommer inte många att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...