Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

När jag spelar in i cubase med t,ex. min midisynh så hörs ljud och allt funkar som det ska.

Men när jag väl spelat in och trycker på stop, och jag ska spela upp det jag spelat in, så hörs bara

ett hastigt ljud, ungefär som om nån slår på alla tangenter jag tryckt på, fast bara ett enda slag.

Jag har hört nått om att man ska kunna ställa in hur kort och lång ens inspelning ska vara ?

Men är det någon som vet vad felet är ? Är det någon inställning i cubase ?

Tacksam för svar 🥰

Annons
Postat
Jag är ganska säker på att det handlar om att du behöver aktivera System Timestamp.

Det står beskrivet i den klistrade tråden i Cubase-avdelningen, om Emulerade portar. 😕

Tack, nu funkar det, fast nu fick jag ett nytt problem.

Nu känner cubase av signalerna och spelar in dem, och jag hör ljud i högtalarna på samma gång som jag spelar in.

Men när jag ska spela upp så är det bara tyst, men jag ser ljudvågorna röra sig ?

Postat

Det är antagligen att du har monitor-knappen intryckt. Den gula lilla högtalarknappen på den kanal du har synten på. Tryck på den en gång och den komemr slockna och du kommer höra ljud

Postat
Jäpp!

Så borde det vara, tror jag också.

Hade den intryckt, men fortfarande inget ljud då jag slår av den 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.