Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

Jag har nyligen köpt lite studioprylar.

En Korg Electribe EMX-1 och en Korg Microkorg XL.

Jag använder mig utav en preamp (Presonus Firebox), så kör allt genom den.

Jag har kopplat Midi-Out från Microkorg XL till Midi-Thru i Electribe'en.

Sedan har jag kopplat från Midi-Out på Electribe'en till Midi-In i Preampen (Presonus Firebox).

När jag ska använda grejerna i Cubase, så känner datorn utav signalerna från Electribe'n, men jag hör inget ljud ?

Jag har försökt med allt, och jag kan inte få något ljud alls. Jag använder mig utav Tapco S8 som studiomonitorer, och dem är ikopplade korrekt

för jag kan få ljud från datorn förövrigt utan problem, T,ex. om jag lyssnar på en låt i windows media player.

Så till frågan.

Har jag kopplat rätt ? Eller har jag glömt någon sladd ?

Hur ska jag koppla eller ställa in inställningar för att ljudet ska höras i högtalarna ? För jag tycker det är konstigt att inget ljud

kommer från högtalarna eftersom ljudvågorna rör sig i Cubase ?

Väldigt tacksam för svar ! Hoppas jag postade i rätt forum.

Annons
Postat

du måste ha ett midispår i cubase som du väljer dels vilken midi som ska in på spåret och sedan behöver du öppna ett instrument som ska spela upp det ljud du vill ha från midi signalerna.

midi talar ju om vilken ton det är och hur lång/kort den är, för det mjukvaruinstrument du väljer att spela upp ljuden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.