base10 Postat 20 augusti 2009 Postat 20 augusti 2009 Hejsan idag köpte jag en Roland SH201. Den gÄr att anvÀnda som midi keyboard men synthens egna ljud kommer inte in i musikprogrammet. NÄgon som vet hur jag ordnar detta?
Claes Holmerup Postat 20 augusti 2009 Postat 20 augusti 2009 Du har antagligen bara kopplat in midi-kabeln dÄ, eller...? Midi innehÄller bara kontrollsignaler, men inget ljud, sÄ om du vill spela in syntens eget ljud, mÄste du ocksÄ koppla audiokablar frÄn syntens utgÄngar till ljudkortets ingÄngar och alltsÄ spela in ljudet pÄ audiospÄr.
base10 Postat 20 augusti 2009 TrĂ„dstartare Postat 20 augusti 2009 (redigerat) Du har antagligen bara kopplat in midi-kabeln dĂ„, eller...? Midi innehĂ„ller bara kontrollsignaler, men inget ljud, sĂ„ om du vill spela in syntens eget ljud, mĂ„ste du ocksĂ„ koppla audiokablar frĂ„n syntens utgĂ„ngar till ljudkortets ingĂ„ngar och alltsĂ„ spela in ljudet pĂ„ audiospĂ„r. Nej det ska rĂ€cka med bara USB đ„° Ingen midi, ingen audio. Eller har jag fĂ„tt det om bakfoten? Behöver jag 2 st 1/4 stereokablar? Redigerat 20 augusti 2009 av base10
Claes Holmerup Postat 20 augusti 2009 Postat 20 augusti 2009 Nej det ska rĂ€cka med bara USB đIngen midi, ingen audio. Eller har jag fĂ„tt det om bakfoten? Behöver jag 2 st 1/4 stereokablar? Kollade lite snabbt och det verkar som om det ska funka enbart med USB. đ Problemet du fĂ„r dĂ„, Ă€r att den fungerar som ett ljudkort, sĂ„ antagligen mĂ„ste du vĂ€lja i programmet att synt-ljudkortets audio-ingĂ„ngar ska anvĂ€ndas. Nu vet jag varken hur FL Studio eller den specifika synten funkar, sĂ„ lĂ€ngre Ă€n dit kommer inte jag, utan nĂ„gon som kan programmet fĂ„r nog ta över... âșïž
base10 Postat 20 augusti 2009 TrĂ„dstartare Postat 20 augusti 2009 Kollade lite snabbt och det verkar som om det ska funka enbart med USB. đ Problemet du fĂ„r dĂ„, Ă€r att den fungerar som ett ljudkort, sĂ„ antagligen mĂ„ste du vĂ€lja i programmet att synt-ljudkortets audio-ingĂ„ngar ska anvĂ€ndas. Nu vet jag varken hur FL Studio eller den specifika synten funkar, sĂ„ lĂ€ngre Ă€n dit kommer inte jag, utan nĂ„gon som kan programmet fĂ„r nog ta över... âșïž Tack Ă€ndĂ„
base10 Postat 20 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 20 augusti 2009 (redigerat) Bifogar en fil. SÀger att jag ska bli klokare av detta, men det blir jag inte. "7. If the Display Indicates "Unable to read/write data." In cases such as the following, the display may indicate "Unable to read/write data." When the SH-201 and the computer are not connected properly When a large number of notes are being sounded When playbacking/recording with the recorder When SH-201 Editor and SH-201 Librarian simultaneously attempt to read (or write) data" Den Àr rÀtt kopplad Inte Àr det mÄnga noter ? ? Redigerat 20 augusti 2009 av base10
DrÀngen Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Hejsan idag köpte jag en Roland SH201.Den gÄr att anvÀnda som midi keyboard men synthens egna ljud kommer inte in i musikprogrammet. NÄgon som vet hur jag ordnar detta? har du fÄtt nÄgon fason pÄ problemet? sitter ju pÄ samma problem. sh-201ans ljud kommer endast ur synthen och inte in i logic.
DrĂ€ngen Postat 21 maj 2010 Postat 21 maj 2010 Tror du mĂ„ste vĂ€lja den via "input" pĂ„ mixern. gör jag sĂ„ gĂ„r det enbart att spela in pĂ„ ett spĂ„r med den. lĂ€gger jag en bas slinga och sedan gör ett nytt spĂ„r för att lĂ€gga lead kommer bas spĂ„ret Ă€ndras till lead ljudet. đ
Linus Postat 21 maj 2010 Postat 21 maj 2010 lÀgger jag en bas slinga och sedan gör ett nytt spÄr för att lÀgga lead kommer bas spÄret Àndras till lead ljudet.SH-201 Àr vÀl inte multi timbral, sÄ det Àr som det Àr med analogsyntarna förr. Du fÄr lÀgga ett spÄr Ät gÄngen. Bounca till audio. Spela in nÀsta spÄr.
DrĂ€ngen Postat 21 maj 2010 Postat 21 maj 2010 SH-201 Ă€r vĂ€l inte multi timbral, sĂ„ det Ă€r som det Ă€r med analogsyntarna förr. Du fĂ„r lĂ€gga ett spĂ„r Ă„t gĂ„ngen. Bounca till audio. Spela in nĂ€sta spĂ„r. okok jag fĂ„r göra ett försök med med. tack för ett snabbt svar. đ
base10 Postat 23 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 maj 2010 har du fĂ„tt nĂ„gon fason pĂ„ problemet?sitter ju pĂ„ samma problem. sh-201ans ljud kommer endast ur synthen och inte in i logic. Jopp allt fungerar nu đ
DrĂ€ngen Postat 24 maj 2010 Postat 24 maj 2010 Jopp allt fungerar nu đ se pĂ„ fan. hur gjorde du dĂ„?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.