Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

De sÄ att problemet inte ligger i sjÀlvaste exporterings instÀllningarna utan i vad som kommer ut efter att man exporterat, eftersom andra filer som jag kört genom min midi setup lÄter rÀtt nÀr jag exporterat, sÄ mÄste felet ligga nÄn annanstans o de dÀr jag behöver hjÀlp. NÀr jag exporterar de jag gjort pÄ Cubase i General Midi frÄn cubase sÄ lÄter det bara piano av de hela en enda stor gröt dÄ trummorna oxÄ lÄter piano..vad e felet? vad ska jag Àndra pÄ för o fixa sÄ de lÄter rÀtt nÀr jag exporterar? snÀlla help!

Redigerat av Reason_user
Annons
Postat

NÀr du spelar upp midifilen mÄste output stÄ pÄ "ANY" annars spelas bara det instrumentet som midikanalen dikterar...

StÄr den stÀlld pÄ "any" anvÀnds alla separata midikanaler i MIDIfilen i stÀllet.

Kan man inte stÀlla in det nÀr man exporterar GeneralMIDI-filen?

Testa

Postat

DÄ kunde du ju lagt till och utvecklat dÀr. Lite onödigt att starta tvÄ trÄdar om samma problem, och det kÀnns ganska respektlöst för de som faktiskt har försökt hjÀlpa dig. Men jag hoppas att problemet löser sig, lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.