Promille Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 hej.. jag har de hÀr ljudkortet http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6...mp;artno=155497 de jag undrar över Àr följande: jag har ingen mixer sÄ jag vill kunna koppla in de hÀr direkt i ljudkortet men vet ej hur man ska koppla eller om det ens gÄr att koppla de. vill koppla in ett mick preamp och hörlurar och monitorer...gÄr de sÄfall hur dÄ?? tack pÄ förhand!
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 The Audiophile 192 offers following connections: < Main Inputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs. < S/PDIF Input â This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input. < Main Outputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if applicable. < Monitor Outputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals are derived from the output of the Audiophile 192âs internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered monitors. Men andra ord: Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstĂ€rkare för.
Gilbert Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Köp en Compact 4 (Soundcraft) sÄ löses alla dina problem.
Promille Postat 5 augusti 2009 TrĂ„dstartare Postat 5 augusti 2009 The Audiophile 192 offers following connections:< Main Inputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs. < S/PDIF Input â This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input. < Main Outputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if applicable. < Monitor Outputs 1 and 2 â These are balanced/unbalanced 1/4â TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals are derived from the output of the Audiophile 192âs internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered monitors. Men andra ord: Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstĂ€rkare för. hur ska jag koppla in hörlursförstĂ€rkaren dĂ„? vart alltsĂ„?
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 (redigerat) hur ska jag koppla in hörlursförstÀrkaren dÄ?vart alltsÄ? Kort engelsk-svenskt lexikon: headphone amplifier - hörlursförstÀrkare Redigerat 5 augusti 2009 av oioioi
Promille Postat 5 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 5 augusti 2009 sen tÀnkte jag kommer det inte bli rundgÄng nÀr jag kopplar in micken och lyssnar pÄ monitorerna samtidigt??
Promille Postat 5 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 5 augusti 2009 Kort engelsk-svenskt lexikon:headphone amplifier - hörlursförstÀrkare det stÄr inte headphones amplifyre i mitt ljudkort..vad menar du?
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 "Main Outputs 1 and 2 â [...] Connect these outputs to your headphone amplifier..." RundgĂ„ng fĂ„r du om du har pĂ„ för högt ljud i monitorerna. Ska du spela in sĂ„ng rekommenderas hörlurar.
Promille Postat 5 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 5 augusti 2009 vadÄ fÄr rundgÄng om jag har för högt i monitorerna?? de blir ju rundgÄng oavsÀtt....men tror du inte ljudkortet Àr byggt sÄ att det inte ska bli rundgÄng nÀr man kopplar pÄ de viset??
Promille Postat 5 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 5 augusti 2009 har provat koppla in det nu och det hörs inte sÄ mycket i hörlurarna Àr de dÀrför man ska ha en hörlursförstÀrkare? eller gÄr det att fixa pÄ nÄt sÀtt?
Linus Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Köp en passiv volymkontroll med inbyggd hörlursförstÀrkare, förslagsvis M-Patch 2 Den kan ta bÄde XLR och tele pÄ ingÄngarna, sÄ kör 2 st. (gÀrna balanserade) telekablar ut frÄn ljudkortets Main out in i kontrollen. Plugga XLR-kablar frÄn utgÄng till monitorer, och stoppa hörlurar i hörlursjacket. NÀr du vill spela in, vrid ner Stereo volume sÄ tystnar monitorerna. HörlursutgÄngen har en egen volymkontroll.
Linus Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 har provat koppla in det nu och det hörs inte sÄ mycket i hörlurarna Àr de dÀrför man ska ha en hörlursförstÀrkare? Hörlurarna kan inte drivas av linjenivÄ, dÀrav det mycket svaga ljudet.
base10 Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Audiophile 192 Àr vÀll ungefÀr samma som Audiophile USB? Jag har kopplat mina monitorer med RCA kabel in i ljudkortets output. Funkar nÀstan perfekt, det blir oljud om man höjer/sÀnker volymen för snabbt.
drloop (oregistrerad) Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 (redigerat) En liten billig mixer eller som Linus sÀger en M-patch + en preamp och du Àr hemma. Eller Gilberts förslag en Soundcraft Compact 4 Àr ju en bra grej. Redigerat 5 augusti 2009 av drloop
Fidden Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 hej.. jag har de hÀr ljudkortet http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6...mp;artno=155497 de jag undrar över Àr följande: jag har ingen mixer sÄ jag vill kunna koppla in de hÀr direkt i ljudkortet men vet ej hur man ska koppla eller om det ens gÄr att koppla de. vill koppla in ett mick preamp och hörlurar och monitorer...gÄr de sÄfall hur dÄ?? tack pÄ förhand! hej.. har ett mixerbord som heter wharfedale pro r-200. Àr det ett inbyggt mickpreamp i den? de finns ingÄngar för mickrofoner tror du de Àr bÀttre att andvÀnda den Àn ett mick preamp? sÄfall hur stÀller man in den sÄ de lÄter schysst sÄ de inte snappar in hela rummet i mikrofonen? de blir mycket "reverb" om man kör pÄ mixern, gÄr det att fixa pÄ nÄt sÀtt?? Det som jag fetmarkerat i ovanstÄende citat gjorde mig förvirrad... Hur Àr det egentligen, har du eller har du inte ett mixerbord? Eller köpte du mixerbordet mellan 10:12 och 15:51 idag? (det nedre citatet Àr frÄn denna trÄden)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.