Promille Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 hej.. jag har de här ljudkortet http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6...mp;artno=155497 de jag undrar över är följande: jag har ingen mixer så jag vill kunna koppla in de här direkt i ljudkortet men vet ej hur man ska koppla eller om det ens går att koppla de. vill koppla in ett mick preamp och hörlurar och monitorer...går de såfall hur då?? tack på förhand!
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 The Audiophile 192 offers following connections: < Main Inputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs. < S/PDIF Input – This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input. < Main Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if applicable. < Monitor Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals are derived from the output of the Audiophile 192’s internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered monitors. Men andra ord: Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstärkare för.
Gilbert Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Köp en Compact 4 (Soundcraft) så löses alla dina problem.
Promille Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 The Audiophile 192 offers following connections:< Main Inputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS input connectors, located on the breakout cable. Any incoming signals can be assigned via the software mixer panel and your DAW application. Connect your line level sources to these inputs. < S/PDIF Input – This is an S/PDIF coaxial input on a standard RCA jack, located on the PCI card bracket. Any incoming signal is assigned via the software mixing panel and your DAW application. Connect your S/PDIF digital sources to this input. < Main Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals can be assigned only via your DAW application, however their overall level is affected by the WavOut 1/2 (S/W RET 1/2 on the Mac) level faders in the software mixer panel. Connect these outputs to your headphone amplifier, auxiliary amplifier, or external recording device, if applicable. < Monitor Outputs 1 and 2 – These are balanced/unbalanced 1/4” TRS output connectors, located on the breakout cable. Their output signals are derived from the output of the Audiophile 192’s internal direct monitoring mixer. Connect these outputs to your amplifier or powered monitors. Men andra ord: Nja, det verkar som du kan enkelt koppla in monitorer (Monitor Outputs 1 and 2) och mick-preamp (Main Inputs 1 and 2). Hörlurar verkar det behövas hörlursförstärkare för. hur ska jag koppla in hörlursförstärkaren då? vart alltså?
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 (redigerat) hur ska jag koppla in hörlursförstärkaren då?vart alltså? Kort engelsk-svenskt lexikon: headphone amplifier - hörlursförstärkare Redigerat 5 augusti 2009 av oioioi
Promille Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 sen tänkte jag kommer det inte bli rundgång när jag kopplar in micken och lyssnar på monitorerna samtidigt??
Promille Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 Kort engelsk-svenskt lexikon:headphone amplifier - hörlursförstärkare det står inte headphones amplifyre i mitt ljudkort..vad menar du?
oioioi Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 "Main Outputs 1 and 2 – [...] Connect these outputs to your headphone amplifier..." Rundgång får du om du har på för högt ljud i monitorerna. Ska du spela in sång rekommenderas hörlurar.
Promille Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 vadå får rundgång om jag har för högt i monitorerna?? de blir ju rundgång oavsätt....men tror du inte ljudkortet är byggt så att det inte ska bli rundgång när man kopplar på de viset??
Promille Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Postat 5 augusti 2009 har provat koppla in det nu och det hörs inte så mycket i hörlurarna är de därför man ska ha en hörlursförstärkare? eller går det att fixa på nåt sätt?
Linus Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Köp en passiv volymkontroll med inbyggd hörlursförstärkare, förslagsvis M-Patch 2 Den kan ta både XLR och tele på ingångarna, så kör 2 st. (gärna balanserade) telekablar ut från ljudkortets Main out in i kontrollen. Plugga XLR-kablar från utgång till monitorer, och stoppa hörlurar i hörlursjacket. När du vill spela in, vrid ner Stereo volume så tystnar monitorerna. Hörlursutgången har en egen volymkontroll.
Linus Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 har provat koppla in det nu och det hörs inte så mycket i hörlurarna är de därför man ska ha en hörlursförstärkare? Hörlurarna kan inte drivas av linjenivå, därav det mycket svaga ljudet.
base10 Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Audiophile 192 är väll ungefär samma som Audiophile USB? Jag har kopplat mina monitorer med RCA kabel in i ljudkortets output. Funkar nästan perfekt, det blir oljud om man höjer/sänker volymen för snabbt.
drloop (oregistrerad) Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 (redigerat) En liten billig mixer eller som Linus säger en M-patch + en preamp och du är hemma. Eller Gilberts förslag en Soundcraft Compact 4 är ju en bra grej. Redigerat 5 augusti 2009 av drloop
Fidden Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 hej.. jag har de här ljudkortet http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6...mp;artno=155497 de jag undrar över är följande: jag har ingen mixer så jag vill kunna koppla in de här direkt i ljudkortet men vet ej hur man ska koppla eller om det ens går att koppla de. vill koppla in ett mick preamp och hörlurar och monitorer...går de såfall hur då?? tack på förhand! hej.. har ett mixerbord som heter wharfedale pro r-200. är det ett inbyggt mickpreamp i den? de finns ingångar för mickrofoner tror du de är bättre att andvända den än ett mick preamp? såfall hur ställer man in den så de låter schysst så de inte snappar in hela rummet i mikrofonen? de blir mycket "reverb" om man kör på mixern, går det att fixa på nåt sätt?? Det som jag fetmarkerat i ovanstående citat gjorde mig förvirrad... Hur är det egentligen, har du eller har du inte ett mixerbord? Eller köpte du mixerbordet mellan 10:12 och 15:51 idag? (det nedre citatet är från denna tråden)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.