Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är ute efter tips, och gärna länkar, om riktigt udda musik. Gränsen 70/80tal

var en riktig guldålder. En del av det som kom då orkar jag inte lyssna på

längre men det finns guldkorn. Här är två exempel på grupper som jag fort-

farande tror är igång. Minns att någon av deras plattor alltid funkade bra när

man ville att gästerna skulle gå hem.

The Residents

Kräldjursanstalten Visit My Website

Annons
Postat (redigerat)

Finns mkt udda där ute..

Men ett band som jag stött på genom åren är Sunn O)))

Vad dom pysslar med kan man ju se i den här videon:

Om man är ute efter en mer lättlyssnad låt med dom är väl "It took the night to Believe" på skivan The Black One som också är att rekomendera för övrigt.

Hehe har för mig att jag läst att sångaren låg i en dödskista när han spela in sången/skriken på en låt på den skivan för att få den ultimata känslan 😏

Har också hört att Sunn O))) har en skara publik som är helt döva. Dom är väl mest ute efter att känna musikens vibrationer genom PA:t live. Så det existerar musik för döva med!

Men det där är ljuv musik om man jämför med bandet Weak Sisters som jag av en händelse stötte på i en Sonic Youth dokumentär (Kobra) som gick på tv för några dagar sen.

Dom kan låta så här:

Tror dock att dom prioterar scenshowen framför musiken om jag ska vara ärlig...

Om man inte har hört Meshuggah kan det ju va en bra idé att kolla in dom med för den delen.

Ett av hårdrockens mest udda och bästa band:

http://www.youtube.com/watch?v=PQBv1smlQEU

Kände mig bara tvungen att länka dom där för att dom fan är genier enligt mig (svenskar med)! 😏

Dom kör med custom byggda åtta-strängade (baryton) gitarrer och trumkompen är Polymeteriska/rhytmiska

Redigerat av Linos
Postat (redigerat)

!

Jag gjorde en tråd om den här killen förut någon gång. Grymt skön! Lite dålig kvalitet på sången från den här länken bara 😏

Det finns iof en

också.

EDIT: Denna

kanske ännu bättre visar hur musiken låter.

EDIT2:

bör också ses! 😏 Redigerat av tAUG
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Ja, the Residents såg jag på Roskildefestivalen för en massa år sen..., om inte dom är udda så vet jag inte vad...

Postat
Ja, the Residents såg jag på Roskildefestivalen för en massa år sen..., om inte dom är udda så vet jag inte vad...

Så vitt jag vet har musikerna i bandet lyckats hålla sig anonyma under nästan 40 år.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.