aLx86 Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 tja, jag e oehört oerfaren inom allt som har med teknisk utrustning att göra. jag har fram tills nu bara sysslat med lyrik och rap/sång.. vill börja spela in lite själv, köpte utrustning igår men... går det att göra så att man hör sin egen röst i hörlurarna under tiden man spelar in, de måste väl gå? som dom som sänder radio, dom hör ju sina egna röster... speciellt när man sjunger så vill man ju höra sig själv så man träffar rätt toner lixom tack för all hjäp på förhand 😕
DrHans Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Visst går det! Lite olika sätt beroende på vilket program och vad du har för prylar dock.
aLx86 Postat 25 juli 2009 Trådstartare Postat 25 juli 2009 okok tack för svar! jag har ett E-MU 0404 interface externt ljudkort, röde NT1-A mikrofon... sitter å försöker lära mig reaper, kan audacity ganska bra och ska även försöka lära mig FL studio kan man fixa de så på dessa grejer å program tro? tackar på förhand
aLx86 Postat 1 augusti 2009 Trådstartare Postat 1 augusti 2009 125 visningar, ingen som kah hjälpa mig? 🙁 sitter med cool edit nu... någon inställning där som jag missat?
spass Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 på ovansidan av emu0404usb finns det knappar för direct monitoring skruva upp volymen och sätt den på main om du bara spelar in en mic sätter du även på mono-knappen för att få ljudet i båda sidorna
Valle Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 125 visningar, ingen som kah hjälpa mig? Det beror på att du dels ställer en fråga som är för oprecis, dels postar i fel forum (avdelning). Alla program (t.ex. Reaper som du säger att du använder) har någon form av "guide" med grundläggande information om hur du t.ex. "får ljud" i lurar/monitorer etc. I Reapers fall hänvisar jag till PDF-manualen (kostnadsfri) "3.5 — To Prepare and Record One Track". Kolla där först.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.