Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja, jag e oehört oerfaren inom allt som har med teknisk utrustning att göra. jag har fram tills nu bara sysslat med lyrik och rap/sång..

vill börja spela in lite själv, köpte utrustning igår men...

går det att göra så att man hör sin egen röst i hörlurarna under tiden man spelar in, de måste väl gå? som dom som sänder radio, dom hör ju sina egna röster... speciellt när man sjunger så vill man ju höra sig själv så man träffar rätt toner lixom

tack för all hjäp på förhand 😕

Annons
Postat

okok tack för svar! jag har ett E-MU 0404 interface externt ljudkort, röde NT1-A mikrofon...

sitter å försöker lära mig reaper, kan audacity ganska bra och ska även försöka lära mig FL studio

kan man fixa de så på dessa grejer å program tro?

tackar på förhand

Postat

125 visningar, ingen som kah hjälpa mig? 🙁

sitter med cool edit nu... någon inställning där som jag missat?

Postat

på ovansidan av emu0404usb finns det knappar för direct monitoring

skruva upp volymen och sätt den på main

om du bara spelar in en mic sätter du även på mono-knappen för att få ljudet i båda sidorna

Postat
125 visningar, ingen som kah hjälpa mig?

Det beror på att du dels ställer en fråga som är för oprecis, dels postar i fel forum (avdelning).

Alla program (t.ex. Reaper som du säger att du använder) har någon form av "guide" med grundläggande information om hur du t.ex. "får ljud" i lurar/monitorer etc. I Reapers fall hänvisar jag till PDF-manualen (kostnadsfri) "3.5 — To Prepare and Record One Track".

Kolla där först.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.