Jump to content
Annons

Waves GTR 3.5


RoBERT

Recommended Posts

Hej på er,

Allt som oftast så lyckas jag hitta lösningen på mina problem när jag googlar det, men i detta fall verkar det omöjligt. Så... Mitt problem är att jag inte kan få igång Waves GTR 3.5, som jag köpt alldeles nyligen och såklart behöver i ett projekt, snarast 😆...

Jag kör PC, Xp Pro SP3, IE6 istället för IE8, Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz), 4 GB ram (jag vet, XP stöder inte allt det, men det följde med köpet).

Problemet yttrar sig på detta sätt:

1. När jag försöker starta som stand-alone så är det precis som att jag aldrig ens startat det. Det lilla timglaset visar sig bredvid pilen ca en halv sekund. Sen händer absolut ingenting...

2. Om jag försöker starta Pro Tools eller Cubase så hänger de sig i uppstarten. Om jag tar bort plugin-filerna så startar det upp som vanligt igen såklart.

...Jag har snackat med "experterna" på Waves support, men efter en lååång stunds grejande, rensande av registret, ominstallationer, köra som admin, ändra diverse inställningar som jag knappt vet namnet på... så lämnade det bara mig med en dator som jag fick köra återställningspunkt på till innan jag snackade med dem.. De fick screen shots och en nfo-fil med alla mina roliga detaljer som troligtvis inte hjälper så mkt eftersom jag har ett svenskt operativsystem..

Det var en vecka sen jag snackade med dem. Ringde upp dem igen och snackade med en annan kille idag. Gick igenom med honom vad vi gjort och det enda han kunde komma på var att jag borde ha XP på engelska istället.

...antar att jag är den enda med detta problem eftersom jag inte hittar en enda nätsida på engelska eller svenska som tar upp detta problem..

Vore ytterst tacksam för hjälp...

/Robban

EDIT: Problemet löst ☺️

EDIT 2: NYTT PROBLEM!!! Scrolla ner...

Redigerat av RoBERT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Xp stödjer mer än 2gb ram, fast mer kan inte användas till programmen så var det väll?

SP3 är ju rätt nytt, säkert på att du har installerat det rätt? Jag slarvade med installationen och liknande saker hände. Har du provat det på en dator med SP2?

Oavsett språk så borde det fungera tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag tror man kan få ut ca 3,5 GB ram om man vet hur man ska ställa in systemet. har inte kommit så långt.. 😉 Om det inte ordnar sig snart så får jag väl bara bita det sura äpplet å gå tillbaka till Windows Vista... 😛

Hur installerar man SP3 "fel"? De sa att det är kompatibelt med SP3 iaf.. men jag tänkte prova att gå tillbaka till SP2 å se om det hjälper.

Tack så länge. 😛

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok nu är det fixaT! 🙂

Efter att ha krånglat fram å tillbaka med att byta till service pack 2 och lite annat krångel och det ändå inte funkade så bestämde jag mig för att ägna lördagen åt att formatera hela hårddisken och börja om från början. och skapa återställningspunkter efter varje sak, haha.

Så nu funkar det faktiskt. Har bara ett par program kvar som ska in i systemet, men det verkar gå i rätt riktning iaf. 🙂

Tack ändå ni få som läste.. 😉

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det var ju tur att det funkade för dig äntligen. Med allt strul som du har haft med din order och allt det här på det hrela är ju saker man kan bli gråhårig av. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju tur att det funkade för dig äntligen. Med allt strul som du har haft med din order och allt det här på det hrela är ju saker man kan bli gråhårig av. 😉

Haha, så sant så sant! Tur jag inte har så mycket hår då! 🙂

Jag återkommer snart med avrundning och avslutning på den makabra historien om ordern från england. ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tänkte bara lägga till att det inte funkar i Cubase heller. så det verkar ju inte vara Pro tools det är fel på, vad gäller kompatibiliteten... Blir väl till å köpa ny dator igen då... 😉 Inte att det inte är kul, men det finns inga pengar till det. som vanligt.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...