Jump to content
Annons

Digital gitarrinspelning medelst VST


Hellpig

Recommended Posts

Efter vissa påtryckningar och även med ett visst eget intresse har jag laddat hem lite lagliga, gratis VST-pluggar för gitarrinspelning. Bland de som jag tagit hem är...

Simulanalog (http://www.simulanalog.org/)

Juciy77 (http://www.bteaudio.com/software/Juicy77/Juicy77.html)

SoloC (med mera från http://www.acmebargig.com/)

Lite blandat från http://auraplug.com

Jag skall inte säga att de låter skit men Simulanalog o Juicy77 var inget som imponerade på mig, inte 'out-of-the-box' i alla fall. SoloC - här fanns ju en del som lät lite mer användbart men jag fortfarande en känsla av att det låter lite som man lirar genom en gammal radio. Inget tryck, ganska "taggtrådigt" ljud och allmänt inte särskilt skönt att spela med. Det blir lätt att jag försöker överkompensera med dist men det låter ju som bekant inget vidare, det blir bara mer taggtråd och dålig digitalkänsla över ljudet.

Så jag testade med ett par olika kompressorer... först Cubase egen Multibandskompressor, men det enda jag fick var ännu mer brus. Sedan testade jag PSP Vintage Warmer och det gav mig inte bara brus utan även ökad latency.

Jaha... så då fick det bli lite EQ för att försöka slipa till ljudet men då fick jag ökad latency igen. Så där sitter man med ett halvhyfsat ljud men inte tillräckligt bra för att inspirera en till att vilja röra vid guran ens en gång. Testade lite olika impulser också, för soloC men det var ju inte heller så j-a imponerande.

Jag tror säkert att man kan åstadkomma bättre resultat men jag vet inte hur och det är därför jag skapat den här tråden. Jag har inte orken att sitta och pilla i en vecka för att få fram ett vettigt ljud... så finns det någon som kan dela med sig av lite tips? Hur gör du för att få det att låta så bra så att du kan spela med ett skönt ljud, där du faktiskt hör det du vill medan du spelar? För mig är det i alla fall så - jag kan inte prestera något vettigt om inte ljudet är bra. det är kanske bara jag men jag har j-t svårt för det... shoot!

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tänker så här:

  • Om du inte får till ett bra grundljud med själva gitarr/förstärkar-pluggen så blir det nästintill poänglöst att lägga på ytterligare EQ, banddist och MB-kompressor(!). Då "förstärker" du ju ett sound du egentligen inte är nöjd med.
  • Man måste skilja lite på komp- och lead/solo-gitarr. Det finns ingen mening att fastna för ett "fett" komp-ljud och använda det på en sologitarr eller tvärtom, eftersom respektive gitarrers frekvensomfång med största sannolikhet ändå beskärs beroende på deras roll i ljudbilden.
  • Du kan aldrig skapa en fyllig (ensam) gitarr utan effekter som t.ex. Chorus och inte heller "brett" ljud utan Stereo Chourus-/-Delay etc.

Summa:

- Ratta in ett "OK" sound (UTAN externa effekter). Brukar funka med allt på "10" 😉 — fast snåla hellre än bre på med motsvarande "Precense".

- EQ: Boosta omkring 100Hz och Low-Passa vid 7kHz.

- Stereo Chorus: ca 15ms delay — 50/50 effekt vs direkt.

- Stereo Delay: ca 120ms delay (vänster) respektive 140ms delay (höger). High-/Low-passa effekten 400Hz/10kHz.

- Justera de blöta signalerna

Ur "minnet" i all hast... Och den helt klart bästa pluggen är SimulAnalog

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Tyvärr är det med sims att man får pilla en hel del för att det ska bli bra. Enda som jag inte tyckte man behövde göra det med var senaste versionen av Revalver. Men den är å andra sidan inte gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Revalver har jag testat och kanske var mina förväntningar för höga... för jag tyckte det lät avsevärt sämre än t ex en Pod, ungefär likadant som de gratispluggar jag testat. Nej, sämre faktiskt - mest bara surr och brum. Det är kanske något fel på mina öron. 😉 Nähä, nu skall jag påbörja en nattlig exkursion med SoloC och se vad jag kan åstadkomma. Kanske till o med lägger ut något ljudexempel här i tråden, på mitt förmodade misslyckande senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag tyckte Revalver var kanon. Synd att den är så dyr.

Jag kör själv med Amplitube 2 Live och tycker den funkar skitbra också.

Gör väl mest popguror och inte så mycket metall. och då funkar Amplutube kanon.

Tycker inte gratis pluggarna riktigt gör sig. Simulanalog brukar jag köra ibland då mest för att dista syntar 😉

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också revalver är kanon. Första intrycket var dock inte det bästa men med eq där jag skär vid 7-8 kHz och kabinettimpulser från guitarhack tycker jag det låter riktigt bra, bra mycket bättre än pod och guitarrig. Blir nog till att köpa det snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju hört folk som får kanonljud med hjälp av impulsfiler så det skall ju gå. Fanns en snubbe som la upp en odetaljerad beskrivning på hur han gjorde här på forumet och ett ljudexempel som fick mig att trilla av stolen. Har nu laddat ner en jäkla massa impulser o skall labba vidare, skam den som ger sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste på lite och funderar lite på i vilken ordning folk sätter sina pluggar. Såg någonstans att det rekommenderades:

Noise reduction

Dist/overdrive

Amp

Cabinett

Men detta var nog specifikt för Guitar rig, där har man ju inbyggda fx. Hur lägger man upp dem bäst som inserts om man har individuella pluggar? Samma?Och är spotten mellan Noise redux och Amp lämplig för andra effekter än dist, som chorus, delay, kompressor, eq?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag tyckte Revalver var kanon. Synd att den är så dyr.

Tycker man den är för dyr kan man ju alltid köpa den mindre versionen med enbart Peavymodellerna. Kostar runt 750:- på Thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Läste på lite och funderar lite på i vilken ordning folk sätter sina pluggar. Såg någonstans att det rekommenderades:

Noise reduction

Dist/overdrive

Amp

Cabinett

Men detta var nog specifikt för Guitar rig, där har man ju inbyggda fx. Hur lägger man upp dem bäst som inserts om man har individuella pluggar? Samma?Och är spotten mellan Noise redux och Amp lämplig för andra effekter än dist, som chorus, delay, kompressor, eq?

Tja det är ju bara testa sig fram som allt annat. 😄 Amplitube Metal, som jag kör med, kan man ju lägga effekter som stompboxar före amp och efter cab med emulerade rackeffekter såsom delay och kompressor och eq. Inte testat med om hur det blir med alla dessa gratissims. Jo minns själv att det var någon som lade upp här på forumet och lät grymt bra. Minns bara att det var med Revalver han körde med så sök om du hittar den tråden och hur han gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ser att du testa en del gratispluggar.. En som inte var med på din lista var Studio Devil.. Testa gärna den också om du gillar det brittiska soundet. Check out http://www.studiodevil.com/download/downloadBVC.htm

Man tackar, har tagit hem o installerat den nu. Idag skall jag testa alla impulserna jag plockade hem igår (ja, kanske inte precis alla, tog nog hem över 1500 impulsfiler igårkväll!). Toktesta! Så idag kanske det blir lite exempel då...

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

vilken typ av ljud tycker du är bra ljud? Har lyssnat lite snabbt på de låtar du lagt upp så jag anar att det är lite inom det tyngre gebitet men...Är det klassiskt britcrunch eller mer modernt metal-fläsk? Folk verkar ju nämligen anse att vissa pluggar är rent av odugliga till en sak men fenomenala till en annan. Själv är man väl antagligen tokdöv eller dum i huvudet för jag tycker att jag (efter lite pill och trix) få till det jag är ute efter med Guitar Rig 3, Amplitube 2/Amplitube Metal och Revalver. Ja, Logics medföljande stärkarsim också för den delen.

Personligen rattar jag mest 5150-style metal. Min mest använda kedja ser ut som följer:

Gibson SG Standard (med Seymour Duncan SH4 JB) - Tube Screamer TS9 - Apogee Duet - Amplitube Metal - Space Designer med valfri välljudande impuls.

Det är valet av impuls-fil som brukar ta längst tid att bestämma sig för. Se till att ladda ned ett knippe och bläddra igenom. En del är faktiskt mer än halva ljudet om man får till det.

Nu har bara nedräkningen till att någon skriker Nebula 3 börjat. 10, 9, 8...

Ha det, och lycka till!

mvh

Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tja, säg det... vilket ljud man vill ha beror ju på det man vill spela in. Det jag är ute efter är kanske lite vagt; rätt häng helt enkelt. Fylligt och varmt, sustain och ... rätt häng. Jag får inte till det, har testat i tre dagar nu och det låter nästan lika illa som när jag började. Det låter ju jäkligt bittert och det är säkert så att problemet ligger till stor del på min egen sida, jag vet väl inte hur man skall skruva för att få fram Ljudet. Jag har hört ljud från andra gitarrister som låter förbannat bra men jag är inte ens i närheten.

Sedan har jag i andra diskussioner fått tipset att skruva fram ett bra grundljud. Det är ett bra råd (så klart) och det har jag gjort så gott jag kunnat och har kanske nått fram till 25-30% av vad jag skulle vilja uppnå. Och om jag fattar andra lirare rätt så skall man spela in det (grundljudet) och sedan kan man börja lattja med chorus, EQ, delay och andra effekter... men så funkar inte jag. Om jag inte kan spela med det ljudet jag vill ha så får jag inget flyt på spelet. För mig är problemet att det är ganska kasst häng (tröttsamt uttryck men hur skall man beskriva det bättre...?), låter som man lirar genom en liten transistorradio (taggigt trist ljud) och på de flesta pluggar väldigt till ganska låg volym. Plus att latencyn blir ohållbar när man lägger på mer än tre-fyra pluggar.

Näe, jag får inte till det tror jag. Jag är inte helt nöjd med min PodXT heller (där jag har märkt att nästan alla ljudpatchar som låter bra har mer eller mindre chorus inlagda. Jag misstänker att stereobreddningen som detta ger är en kompensation för avsaknad av det "häng" som en rörhäck som får jobba hårt ger.). Nej, jag vet inte om det börjar bli dags att köpa en rörförstärkare istället... det är något som jag funderat på länge nu. Inte för att man får ett perfekt ljud per automatik för den sakens skull men jag börjar bli lite trött på de här digitala gitarrgrejorna nu. Jag vill lira, inte sitta i dagar o tweaka parametrar.

Edit:

Och jag testade en jäkla massa impulser idag... återigen så kan det mycket väl vara så att problemet ligger i min okunskap men 90% av dem lät skit och 10% knappt OK.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Tycker man den är för dyr kan man ju alltid köpa den mindre versionen med enbart Peavymodellerna. Kostar runt 750:- på Thomann.

Bra idé!

SKall kolla in den. Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, säg det... vilket ljud man vill ha beror ju på det man vill spela in. Det jag är ute efter är kanske lite vagt; rätt häng helt enkelt. Fylligt och varmt, sustain och ... rätt häng. Jag får inte till det, har testat i tre dagar nu och det låter nästan lika illa som när jag började. Det låter ju jäkligt bittert och det är säkert så att problemet ligger till stor del på min egen sida, jag vet väl inte hur man skall skruva för att få fram Ljudet. Jag har hört ljud från andra gitarrister som låter förbannat bra men jag är inte ens i närheten.

Sedan har jag i andra diskussioner fått tipset att skruva fram ett bra grundljud. Det är ett bra råd (så klart) och det har jag gjort så gott jag kunnat och har kanske nått fram till 25-30% av vad jag skulle vilja uppnå. Och om jag fattar andra lirare rätt så skall man spela in det (grundljudet) och sedan kan man börja lattja med chorus, EQ, delay och andra effekter... men så funkar inte jag. Om jag inte kan spela med det ljudet jag vill ha så får jag inget flyt på spelet. För mig är problemet att det är ganska kasst häng (tröttsamt uttryck men hur skall man beskriva det bättre...?), låter som man lirar genom en liten transistorradio (taggigt trist ljud) och på de flesta pluggar väldigt till ganska låg volym. Plus att latencyn blir ohållbar när man lägger på mer än tre-fyra pluggar.

Näe, jag får inte till det tror jag. Jag är inte helt nöjd med min PodXT heller (där jag har märkt att nästan alla ljudpatchar som låter bra har mer eller mindre chorus inlagda. Jag misstänker att stereobreddningen som detta ger är en kompensation för avsaknad av det "häng" som en rörhäck som får jobba hårt ger.). Nej, jag vet inte om det börjar bli dags att köpa en rörförstärkare istället... det är något som jag funderat på länge nu. Inte för att man får ett perfekt ljud per automatik för den sakens skull men jag börjar bli lite trött på de här digitala gitarrgrejorna nu. Jag vill lira, inte sitta i dagar o tweaka parametrar.

Edit:

Och jag testade en jäkla massa impulser idag... återigen så kan det mycket väl vara så att problemet ligger i min okunskap men 90% av dem lät skit och 10% knappt OK.

Håller med dig till 100%......... Har själv en podxt och håller på med olika konstelationer av olika cabsimuleringar och effeker i olika ordningar. och av misstag så kom jag på att 2 stycken cabsimmar efter varandra lät fan bättre hehe. Här kommer ett smakprov med 4 gitarrer panorerade 65-40-C-40-65 som jag lagt en cabsim på varje spår. jag använde MB OS 4x12 V30 57 01 och MB Trad 4x12 V30 57 03 som går att få tag i HÄR Det är Big bottom på podden och en blackface

gearbox2.JPG

Cabsimtest.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Och jag testade en jäkla massa impulser idag... återigen så kan det mycket väl vara så att problemet ligger i min okunskap men 90% av dem lät skit och 10% knappt OK.

Jo tyvärr är det få impulser som håller måttet. De som gör det tycker är Guitarhacks och recabs impulser.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard:

Testat all som gick att ladda hem från dem. Jag tyckte först att California Sun (hette den väl tror jag) lät bra men näe, den har på tok för mycket botten och låter rätt skränigt i mina öron. Pitchshift/Dist-pluggen var lite kul men den har inget ljud som jag finner helt användbart, det låter för digitalt. De andra stompboxarpluggarna som de hade... jag vet inte ens om man överhuvudettaget kan använda dem. Enskilt låter de för j-t och jag försökte köra dem tillsammans med någon amp-cab-sim och då lät taggtråd, på ett riktigt dåligt sätt. Den karaktären på dist/overdrive är inte vad jag är ute efter, eller så (återigen) kan jag inte tweaka till dem rätt.

Jag tycker att SoloC som du tipsade om i en annan tråd har ett rätt bra grundljud, det är den jag har jobbat mest med men det är något som saknas. Testat med lite andra pluggar tillsammans med den men lägger man till dist/OD så blir det bara getingtaggtråd av det. Plus att jag har problem med att den för väldigt mycket oväsen/brusar. Kan ju avhjälpas med en noise reductionplugg iofs...

Flash:

Körde du med Poden utan cabs och körde impulser via en tredjepartsplugg då eller? Som påpekat funkade inte filen. Vilken använde du?

Jag har lite tid över imorrn, kanske testar lite till... men det är ju otroligt tråkigt när man sitter i 3 - 4 timmar och rattar och testar och sedan kommer till insikten att det låter fortfarande skit. Det är frustrerande och strippar bort all spellust jag har. Och återigen, om det nu inte gått fram, det är inte ett alternativ för mig att lira in med ett OK grundljud för sedan fila till det i efterhand med extra pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard:

Testat all som gick att ladda hem från dem. Jag tyckte först att California Sun (hette den väl tror jag) lät bra men näe, den har på tok för mycket botten och låter rätt skränigt i mina öron. Pitchshift/Dist-pluggen var lite kul men den har inget ljud som jag finner helt användbart, det låter för digitalt. De andra stompboxarpluggarna som de hade... jag vet inte ens om man överhuvudettaget kan använda dem. Enskilt låter de för j-t och jag försökte köra dem tillsammans med någon amp-cab-sim och då lät taggtråd, på ett riktigt dåligt sätt. Den karaktären på dist/overdrive är inte vad jag är ute efter, eller så (återigen) kan jag inte tweaka till dem rätt.

Jag tycker att SoloC som du tipsade om i en annan tråd har ett rätt bra grundljud, det är den jag har jobbat mest med men det är något som saknas. Testat med lite andra pluggar tillsammans med den men lägger man till dist/OD så blir det bara getingtaggtråd av det. Plus att jag har problem med att den för väldigt mycket oväsen/brusar. Kan ju avhjälpas med en noise reductionplugg iofs...

Flash:

Körde du med Poden utan cabs och körde impulser via en tredjepartsplugg då eller? Som påpekat funkade inte filen. Vilken använde du?

Jag har lite tid över imorrn, kanske testar lite till... men det är ju otroligt tråkigt när man sitter i 3 - 4 timmar och rattar och testar och sedan kommer till insikten att det låter fortfarande skit. Det är frustrerande och strippar bort all spellust jag har. Och återigen, om det nu inte gått fram, det är inte ett alternativ för mig att lira in med ett OK grundljud för sedan fila till det i efterhand med extra pluggar.

jag känner igen det där.. man tappar lusten totalt 1% spelande och 99% pillande.men till saken:-) utan cabs och impulser via voxengo boogex och impulserna från guitarampmodeling.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner också igen mig. Inspirationen dör.

Kanske inte riktigt vad du undrar över men jag har börjat göra så här. Säkert galet men soundet blir bra å framförallt känslan när man spelar:

1. Använder portan på standby å kör ut via hörlurutgången en sladd till ljudkortet å en till min lilla levinförstärkare (transistor 600 kr, de låter bra på låg volym). Alltså minitele/stereo ut till två olika monokällor (splittar). Stärkarn mikar jag (behöver inte vara hög volym men lagom för att inte störa grannar)

2. Det som händer är att jag har två olika ljud inspelade på 2 kanaler. Den ena helt ren för reamping och den andra med hyfsat distat ljud men framförallt behagligt medans jag spelar in.

3. Varje signal går till en art preamp.

4. Svårt att förklara.

5. KISS rules!

EDIT: Menar såklart hörlursutgången å inte högtalarutgången

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag känner också igen mig. Inspirationen dör.

Kanske inte riktigt vad du undrar över men jag har börjat göra så här. Säkert galet men soundet blir bra å framförallt känslan när man spelar:

1. Använder portan på standby å kör ut via hörlurutgången en sladd till ljudkortet å en till min lilla levinförstärkare (transistor 600 kr, de låter bra på låg volym). Alltså minitele/stereo ut till två olika monokällor (splittar). Stärkarn mikar jag (behöver inte vara hög volym men lagom för att inte störa grannar)

2. Det som händer är att jag har två olika ljud inspelade på 2 kanaler. Den ena helt ren för reamping och den andra med hyfsat distat ljud men framförallt behagligt medans jag spelar in.

3. Varje signal går till en art preamp.

4. Svårt att förklara.

5. KISS rules!

EDIT: Menar såklart hörlursutgången å inte högtalarutgången

Well, nummer fem på din listan är ingen radiofysikforskning; lägg ihop en ung Ace Frehley med en Gibson Les Paul och en egenhändigt byggd förstärkare inkapslad i en pizzakartong så har du magin i färdig förpackning. 😄 Hittade för övrigt denna lilla guide till Ace-ljud i Guitar Rig 3 på Gibsons webbplats: Capturing Ace Frehley

Jag skall idag, om jag hittar lite inspiration, försöka lira in med Poden... bara spela in ren signal men lyssna med fullprocessat ljud och sedan kanske 're-ampa' detta. Kan ju vara ett alternativ. OM man får ihop det... 😱

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett ämne som kan diskuteras hur mycket som helst. Jag har använt VOX Tonelab, V-AMPII, Amplitube m.m. och efter mycket sökande har jag fastnat för Pod XT i studion och X3L när jag gigar ute. Den stora skillnaden mellan att köra på en "riktig" rigg och en emulator som jag upplever det är att det uppstår en dynamisk akustisk länk mellan stärkare/högtalare och gitarren som ger spelet mera "liv" och märks tydligt när man spelar ute genom Pod'en live via PA. Denna länk uteblir vid spel på emulator genom t.ex. hörlurar och resultatet saknar krispighet och liv eftersom man tagit bort denna högst väsentliga del i pusslet. Därför lägger jag alltid Pod-gitarrer i studion med slutsteg/högtalare för att få med detta och ljudbilden blir genast bättre. Man behöver inte lika mycket dist i regel och dynamiken lyfter enormt. Jag har funderat en hel del på om det skulle kunna gå att återskapa denna akustiska/dynamiska återkoppling på elektronisk väg och det skulle antagligen kräva kolossala mängder DSP-kraft. Vad jag vet så har ingen hårdvarutillverkare idag försökt sig på detta. Kanske det kommer i Pod'en om 5-10 år. Jag hoppas det.

Om man sen vill micka eller inte är en smaksak. Det duger utmärkt att lajna från Pod'en via en Y-split till stärkare och ljudkort. Alla kan givetvis inte göra på detta sätt eftersom det är bullrigt.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har funderat på att skaffa en Atomic-förstärkare men eftersom jag aldrig varit i närheten av en så att jag kan prova har det inte blivit av.

Nåväl, idag körd ejag med Poden så att jag hörde rätt ljud men spelade in en ren signal. Sedan använde jag Simulanalog på kompgitarrerna och Red Devil på solot. Studio Devil hette den kanske (medan det låter för jävligt så var det en av de få pluggarna som kunde få solot att höras genom det andra... olljudet). Egentligen skäms jag för att lägga upp det här men håll till godo, jag bjuder på hur illa det kan låta.

http://www.speedyshare.com/385502262.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har funderat på att skaffa en Atomic-förstärkare men eftersom jag aldrig varit i närheten av en så att jag kan prova har det inte blivit av.

Nåväl, idag körd ejag med Poden så att jag hörde rätt ljud men spelade in en ren signal. Sedan använde jag Simulanalog på kompgitarrerna och Red Devil på solot. Studio Devil hette den kanske (medan det låter för jävligt så var det en av de få pluggarna som kunde få solot att höras genom det andra... olljudet). Egentligen skäms jag för att lägga upp det här men håll till godo, jag bjuder på hur illa det kan låta.

http://www.speedyshare.com/385502262.html

Fan jag tyckte det lät bra jag.......Lite oldscool :-) Jag tycker också att det är svårt att hitta rätt sololjud som kommer fram mer i mixen men har du försökt med en multibandskompressor på leadgitarren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag tyckte det lät bra jag.......Lite oldscool :-) Jag tycker också att det är svårt att hitta rätt sololjud som kommer fram mer i mixen men har du försökt med en multibandskompressor på leadgitarren?

Jag tycker det låter hemskt! Som jag skrivit så kan jag få ungefär samma ljud genom vilken kass transistorradio som helst... ingen skärpa, inget bett, ingen snygg ton, inget häng. Ingenting. Dessutom, jag kanske inbillar mig men kompgurorna är utpannade till 80 åt båda hållen men de låter ju lik förbannat som de ligger mitt i mixen? Gnäll, gnissel och tårar. Det är så livet skall vara från o med nu. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter hemskt! Som jag skrivit så kan jag få ungefär samma ljud genom vilken kass transistorradio som helst... ingen skärpa, inget bett, ingen snygg ton, inget häng. Ingenting. Dessutom, jag kanske inbillar mig men kompgurorna är utpannade till 80 åt båda hållen men de låter ju lik förbannat som de ligger mitt i mixen? Gnäll, gnissel och tårar. Det är så livet skall vara från o med nu. 😄

Jag kon nog hålla med om att dom ligger lite mitt i men det borde dom inte göra när dom ligger pannade 80% hehe. Vad kör du i för DAW och vad är det för audiospår du kör med......mono,stereo?några effeker eller nåt annat som gör att det blir så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...