antepop Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Hej Jag satt i går och skulle spela in i logic, skulle lägga gitarr. Jag fick inte ljudet i från guitar rig i lyssningen utan endast när jag hade spelat in det.... Hur gör jag för att få Guitar rig i lyssningen? /ante
ManJIT Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Jag satt i går och skulle spela in i logic, skulle lägga gitarr.Jag fick inte ljudet i från guitar rig i lyssningen utan endast när jag hade spelat in det.... Hur gör jag för att få Guitar rig i lyssningen? Låter som att en monitoreringsknapp ska vara intryckt, antingen i Logic eller en direktmonitoreringsknapp på ditt ljudkort. Om du direktmonitorerar så får du det rena gitarrljudet, dvs utan Guitar Rig och andra effekter du ställt in i Logic. Med monitorering i Logic får du med alla pluggar och inställningar på kanalen men eventuellt en fördröjning (latency) som kan vara irriterande. Med monitorering i Logic så måste datorn måste processa ljudet innan det skickas ut i högtalarna och det tar tid.
JakobP Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 "Software Monitoring" måste vara förbockat i inställningarna. Finns nånstans i ljudkortsinställningarna i Logic.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 21 juli 2009 Postat 21 juli 2009 Jäpp så är det Preferences/audio/ fliken core audio bocka i software monitoring.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.