TobiasDate (oregistrerad) Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 Jo, jag har stött p åett problem, fick en låt av en polare som han i sin tur fåt av en kille som spelade in oss live. Men till saken. Inspelningen är väldigt speedad, antar att detta har och göra med att bithastigeten ligger på 1411kbit/s 2 frågor: Vad brukar bithastigheten ligga på? och går det att fixa denna till normalt tempo? Har den bara som en .wav fil. har ingen möjlighet att skaffa orginalfilerna heller. Tack på förhand // Tobbe
Linus Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 16 bitar 44,1kHz (CD-kvalitet) i okomprimerade format ligger på 1411 kbps, så bithastigheten är nog korrekt. Men sedan är det frågan om inspelningen ska vara i samplingsfrekvensen 44,1 kHz? Eller om inspelningen egentligen gjordes i 22,05 eller 32 kHz?
TobiasDate (oregistrerad) Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 16 bitar 44,1kHz (CD-kvalitet) i okomprimerade format ligger på 1411 kbps, så bithastigheten är nog korrekt. Men sedan är det frågan om inspelningen ska vara i samplingsfrekvensen 44,1 kHz? Eller om inspelningen egentligen gjordes i 22,05 eller 32 kHz? hmm, där hängde inte jag med 😛 men iallafal, kan jag fixa till detta nu i efterhand?
Gäst Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 Ta reda på i vilken samplingsfrekvens dom hade vid inspelningen. Så har du samma nu. Eller.
spass Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 om filen spelas upp i fel hastighet så måste du ändra att programmet jobbar i samma format som filen är i man talar oftast inte om kbit när det gäller okomprimerat format som wav är ta reda på vilket kHz och ställ in programmet därefter
TobiasDate (oregistrerad) Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 om filen spelas upp i fel hastighet så måste du ändra att programmet jobbar i samma format som filen är iman talar oftast inte om kbit när det gäller okomprimerat format som wav är ta reda på vilket kHz och ställ in programmet därefter Det står 44kHz Hur skall jag då kunna ändra prorammet efter detta?
spass Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 Det står 44kHzHur skall jag då kunna ändra prorammet efter detta? det beror på vilket program det är leta efter ljudinställningarna för programmet
TobiasDate (oregistrerad) Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 tackar 😛 skall se om jag kan lösa detta nu!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.