Jump to content
Annons

Problem med rendering i FL


kongomeister

Recommended Posts

Hejsan

Har gjort en lÄt i Fruity Loops (v3.5.6...gammal jag vet). NÀr jag spelar upp den i programmet lÄter den helt ok. Men nÀr jag renderar lÄten (gör en mp3) sÄ lÄter den annorlunda. Vissa toner mitt i lÄten "hÀnger sig" och ligger kvar nÄgra sekunder, typ som om man hÄller nere tangenten för lÀnge. Har ett VST-plugin som heter NI Pro-53 och det Àr denna som hÀnger sig ibland. NÄgon som vet vad det kan bero pÄ eller hur man kan lösa det? NÄgon instÀllning?

Tack pÄ förhand!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Hejsan

Har gjort en lÄt i Fruity Loops (v3.5.6...gammal jag vet). NÀr jag spelar upp den i programmet lÄter den helt ok. Men nÀr jag renderar lÄten (gör en mp3) sÄ lÄter den annorlunda. Vissa toner mitt i lÄten "hÀnger sig" och ligger kvar nÄgra sekunder, typ som om man hÄller nere tangenten för lÀnge. Har ett VST-plugin som heter NI Pro-53 och det Àr denna som hÀnger sig ibland. NÄgon som vet vad det kan bero pÄ eller hur man kan lösa det? NÄgon instÀllning?

Tack pÄ förhand!

Du har helpnote eller hold intryckt pĂ„ pro 53 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för svaret 😄 Dock var det tyvĂ€rr inte sĂ„ enkelt. Hold har jag inte intryckt iaf, helpnote hittar jag ingen knapp. Har mixrtat som fn med alla instĂ€llningar pĂ„ pro53 men de blir alltid samma fel nĂ€r jag renderar lĂ„ten 😛 Det Ă€r inte hela tiden det hĂ€nder utan nĂ„gra toner mitt i lĂ„ten som hĂ€nger sig i kanske 5 sekunder i lĂ„ten...andra tips?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för svaret 😄 Dock var det tyvĂ€rr inte sĂ„ enkelt. Hold har jag inte intryckt iaf, helpnote hittar jag ingen knapp. Har mixrtat som fn med alla instĂ€llningar pĂ„ pro53 men de blir alltid samma fel nĂ€r jag renderar lĂ„ten 🙂 Det Ă€r inte hela tiden det hĂ€nder utan nĂ„gra toner mitt i lĂ„ten som hĂ€nger sig i kanske 5 sekunder i lĂ„ten...andra tips?

GÄr CPUn upp till 100% ibland eller nÀr du renderar?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...