Jump to content
Annons

Cubase sx2 och trummor


Kiefz

Recommended Posts

får varken LM-4 eller LM-4 MKII att fungera.. LM-4 läser bara in inställingarna för trummorna när jag ska ladda in en bank men inga av samplingarna verkar vilja följa med ...det står förövrigt alltid XXX under alla knapparna ..LM-4 MKII verkar inte ladda något alls... några förslag på vad jag kan göra fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
får varken LM-4 eller LM-4 MKII att fungera.. LM-4 läser bara in inställingarna för trummorna när jag ska ladda in en bank men inga av samplingarna verkar vilja följa med ...det står förövrigt alltid XXX under alla knapparna ..LM-4 MKII verkar inte ladda något alls... några förslag på vad jag kan göra fel?

Hmmm, hade exakt samma problem när jag köpte mitt LM4-markII. Gick till och med tillbaks till butiken och frågade vad jag gjorde för fel. "beats me" fick jag som proffesionellt svar!

Nu kommer jag ärligt talat inte ihåg var felet låg. (anväder mig uteslutande av Battery nu, mycket enklare och bättre!).

Men jag ska ta mig en funderare och skriva igen när jag kommer på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du egna samplingar eller menar du fabriksljuden? Har du installerat exakt som det står i manualen?

LM-4 ska vara rätt installerat.. jag är dock osäker på trumsamplingar.. jag har laddat hem det settet jag vill använda, men det ska iaf vara till LM-4... det ända som står om installationen av trumsettet är kort översatt "packa up dem i LM-4 mappen, byt inte namn på något" sedan står juh alltså hur man ska gå tillväga för att använda trumsettet. men det är juh just då det inte vill funka.. i instruktionen, som dessutom har bilder, så ser man juh rätt tydligt att det ska bli nya namn under de olika paddsen(säger man så?) när man laddar in en bank. för mig står det bara "XXX"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda de där maskinerna har väl en "mapping-editor" för att cubase ska hitta samplingarna och sedan lägga ut dom korrekt..? eller var det bara första LM-4 som det gällde?

inte säker på vad du menar.. tror jag har missat den isåfall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha..ajsii.. har du laddat hem ett "fabriks-kit" så behöver du inte använda mappingprogrammet, då ska det funka ok.. du kanske måste öppna kit-et och sedan spara det igen för att namnen ska skrivas ut korrekt?

Vilken version av LM-4 har du? det finns en update här

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig om att man skulle kopiera alla wav-filer som är på dom tillhörande cdskivorna till hårddisken.

Sedan högerklickar du på padsen där det står xxx och adresserar den padsen till trummorna på hårddisken.

Hmm, hoppas att du fattar vad jag menar. Knappt jag själv förstår

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

oh.. det finns uppdateringar.. nice.. ska laddas hem 😄

tack för hjälpen iaf.. hinner nog inte få till det just nu, blir utan datorn nu tills efter nyår någon gång eftersom jag ska hem till sundsvall över jul och nyår..

men tack iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...