Jump to content
Annons

iPhone and Touch.


Gäst

Recommended Posts

Det skiljer tydligen en del i skärmen, det går inte att ringa, sms, bluetooth mm.

Men är det något mera, är iphone exakt samma som touch. Flyter safari lika bra på båda, eller är det någon av dem som har snabbare processor, starkare och snabbare kort sakt?. Eller är skillnaden mest att man inte kan ringa.

(kanske inte rätt forum, men finns kanske någon kunnig här med, värt att testa)

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Luskade just fram att nya touch har bluetooth tydligen. Och att iPhone 3gs har en snabbare processor.

Nu till frågan bara om det är något man kommer att märka av. Vill bara en mobil platform med mig så jag kan surfa lite osv. Kolla mailen mm.

Och en iPhone, vill jag inte ha om det inte är väldigt stora skillnader. För vill inte binda upp mig och den är helt cp dyr egentligen. 7-8000kr för att köpa lös. Men då låst till operatör fortfarande.

Eller om det går att få iphone med fast pris. Alltså att man kan ringa hur mycket som helst för 599....hmmmm Det blir ju samma utgifter som jag har nu isåfall.

Den finns med fast pris. Blir nog att ta en sådant antar jag. Blir billigast. Slipper man ha mobil och hemtelefon. Allt på en. Iphone fast pris blir.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste du har en iPhone?

Det finns ju många telefoner med liknande funktioner som en iPhone, men med ett lägre pris. Jag skulle aldrig köpa en iPhone, jag har en Nokia N95 8Gb som jag köpte av bl.a samma anledning som du skriver om. Jag ville ha en telefon med bra surfmöjligheter, men också en bra kamera och utrymme för dokument och musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Onajj just nu finns Iphone 3G men den 31 juli så kommer deras nya att släppas asså Iphone 3GS. Jag tycker att du ska vänta tills dess och se vad operatörerna lägger för pris då. Det kommer bli flera operatörer än vad som finns nu.

Vad det gäller ipod Touch så är den smalare och de saker som du nämt. Det dåliga med den är att du måste vara kopplad till ett trådlöst nätverk för att surfa med den.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.238526/fle...a-ny-ipod-touch

Läs denna artikel. Här väntar de sig en ny Ipod touch.

jag tycker du ska vänta och se vad iphonen kommer kosta därefter bestämma dig. http://www.apple.com/iphone/iphone-3gs/ Läs här om nya Iphone.

Hoppas det hjälpte hare bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det låter vettigt. Vänta lite. Jag vet att 3gs är på g och att fler operatörer kommer att sälja den.

Se vad det blir för priser på den, men jag tror att det lutar åt en iPhone. Skönt att kunna ringa obegränsat för 600kr månaden, blir 300kr månaden med andra ord, kanske lite mer för mig eftersom jag kommer att använda den mest. (Jag och flickvännen). Sedan får men en grym telefon och safari samt en iPod i samma paket 😉

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag är i behov av ny telefon då den snart ramar ihop, och min iPod classic har gått sönder. Så blir summan av det hela ungefär samma som att köpa en iPhone.

Ny telefon + iPod=iPhone

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp nya 3Gs är ju dubbelt så snabb också. Hoppas det blir bra pris. Funderar också på en Iphone eftersom det är så krångligt med att ha en Ipod classic och en Sony ericsson telefon hela tiden. Smsar och ringer bara i telefonen ändå. I visa abonnemang så ingår det viss surf. Det är jätte användbart. Har en bror och far som har Iphone och det är så skönt att surfa var man är i bilen eller i stugan. Studio forum funkar utan problem.

Hoppas det hjälpte. Mer frågor så äre bara att ställa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice!

Har pratat lite med olika återförsäljare. Men inget erbjudande som blir bra för mig egentligen. Då jag jobbar och bor i Norge efter sommaren.

Men om man köper telefonen löst. Kan man då låsa upp telefonen och sätta i ett norskt kort när man är där, och ringer inom Norge. Sedan när man kommer till Sverige byta till någon svenskt kontantkort eller liknande?

Alltså att man köper den löst i Sverige, låser upp den, har ett norskt kort i den när jag är i norge???? Går det. För det vore bra isåfall. För vill inte köpa en i norge, och ha en bindningstid där på 1 till 2 år då jag ska flytta hem igen nästa sommar och börja studera. :/...........

Edit; För bästa vore, köpa kontant, låsa upp, köpa kontantkort i norge, sedan ha ett svenskt hemma. Nästa år köpa fast pris så kan man ringa hur mycket som helst inom sverige.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu går det inte att köpa olåsta Iphone i sverige. Telia har en modell med deras kontant kort telia refil men jag vet inte då ifall du kan stoppa in ett annat kort. Du kan däremot låsa upp din telefon i efterhand och stoppa in vilket kort som helst och det kostar inget. Tips är att registrera dig på Macworlds forum. Där får du precis den hjälp du behöver. Jag är också medlem där och man får hjälp snabbt.

Du kan köpa olåsta iphone på blocket eller italien t.ex. Akta dig bara så de inte är falska!

Hare bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är medlem där med. Men brukar testa här först, kul att prata med samma folk också. 🙂

Men finns det ingen möjlighet att låsa upp telefonen ändå. På någon vänster. Eller blir det olagligt då. Fast det går??

Tack för alla svar Ihzon! Visst kan man köpa via blocket men vill gärna ha en ny känner jag. Men får se vad det blir för erbjudanden sedan när nya kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att sett ett flertal olika testar på youtube. Så värkar den nya 3g s mycket snabbare och bättre!!!

Hoppas den kommer kontant! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
iPhone är dryg, min låser sig då och då. Man kan inte spela in film heller.

Tur att man kan ansluta till internet gratis om man kommer in på ett trådlöst nätverk.

ehh..Synd för dig! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...