Apep Postat 2 juli 2009 Postat 2 juli 2009 (redigerat) Ingen som har någon bra lösning så här på sommaren hur man får bra kylning igenom de varma sakerna i racket. Just nu känns det som om man kan steka egg på mitt ljudkort t ex. känns inte som om det hjälper livlängden på sakerna direkt. Någon som har något smart tips? edit; Har en zalman fäktcontroller jag inte använder och lite 120mm datorfläktar, håller på o funderar på om man kan hitta på något kul med dem? Redigerat 2 juli 2009 av Apep
peddap Postat 2 juli 2009 Postat 2 juli 2009 Ingen som har någon bra lösning så här på sommaren hur man får bra kylning igenom de varma sakerna i racket. Just nu känns det som om man kan steka egg på mitt ljudkort t ex. känns inte som om det hjälper livlängden på sakerna direkt. Någon som har något smart tips? edit; Har en zalman fäktcontroller jag inte använder och lite 120mm datorfläktar, håller på o funderar på om man kan hitta på något kul med dem? Om du redan har datorfläktar så släng in dom 😉 Det skulle jag göra.
Apep Postat 2 juli 2009 Trådstartare Postat 2 juli 2009 Ju mer jag tänker på det så verkar det rätt vettigt att göra så. 😛 Men då till frågan; vilken AC/DC på 5V är det som rekommenderas? Om jag använder mig mina överblivna 120mm datorfläktar så kommer jag ju se till att min zalman fläkt-controller kommer styra dem, den ska ha 5v DC som matning men hur många milliampare är tillräckligt? Nån som har någon aning, vad det brukar ligga på i en dator på 4pins-5V-kontakten?
peddap Postat 4 juli 2009 Postat 4 juli 2009 Ju mer jag tänker på det så verkar det rätt vettigt att göra så. 😄Men då till frågan; vilken AC/DC på 5V är det som rekommenderas? Om jag använder mig mina överblivna 120mm datorfläktar så kommer jag ju se till att min zalman fläkt-controller kommer styra dem, den ska ha 5v DC som matning men hur många milliampare är tillräckligt? Nån som har någon aning, vad det brukar ligga på i en dator på 4pins-5V-kontakten? Tyvärr kan jag för lite om detta. Kolla upp på www.sweclockers.se forumet. Där får du garanterat svar mycket snabbt. Lycka till. Peter
Apep Postat 6 juli 2009 Trådstartare Postat 6 juli 2009 (redigerat) Ok... Om jag har fått ihop alla variabler rätt nu, så kan jag alltså köpa en 5V nätadapter ifrån kjell&co för att driva min zalman ZM-MFC1 så jag kan driva och styra hästigheten på fläktarna för att få luften att röra på sig i racket. Så det är nog så jag kommer att göra 😛 Har ju alla delar så enda kostnaden kommer bli nätadaptern, tror den kostade en hundring 😄 Redigerat 6 juli 2009 av Apep
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.