Dingbats Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Intryck som intryck. Du är iaf så pass skicklig på det sociala alltihopat att du ger nåt överhuvudtaget.
Micke H Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Skicklig? Knappast. Jag har nog mest haft tur. Jag tror inte jag är mer social än dig. Övning är nog det enda som gäller för sådana som oss som inte kan det här utantill.
Dingbats Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 VARFÖR VARFÖR VARFÖR måste det vara så att vissa (typ alla) vet när de föds hur man gör när man är med folk och vissa inte har en JÄVLA ANING hur man ska bete sig????? som förra veckan när tjejen bredvid mig (att hon är tjej är irrelevant iofs, jag skiter väl i henne så) började småprata med mig om nån grej jag hade klottrat i mattehäftet och jag säger att det är en bakterie som röker. så säger hon direkt att jag är ett jävla geni eller nåt för jag vet hur en bakterie ser ut och det är väl själva fan att bara för man vet hur en jävla liten organism ser ut så ska man fördummas och bortförklaras som "geni"! men det var inte dit jag ville komma, utan grejen var att jag blev helt jävla ställd direkt och visste inte om jag skulle titta på henne när jag pratade med henne för hon satt ju tjugo cm ifrån mig så det hade kanske blivit konstigt, eller så hade det inte blivit det men jag har ingen jävla aning och varför i helvete ska jag ens behöva fundera över det, varför kan jag inte bara agera instinktivt som alla andra vanliga jävla sociala människor? och varje gång hon sa nånting var jag tvungen att sitta och tänka ut ett jävla svar och det blev stelt och onaturligt och jag verkade dryg och avspisande. för så fort jag hamnar i en situation där jag måste prata eller ens titta på nån jag inte känner sen minst två år tillbaka så blir jag en jävla maskin som bara kan göra det som den har programmerats till att göra, och den har fan inte programmerats till nånting. så ska man stå där och lista ut bit för bit vad som kanske kan verka rimligast att agera just nu och man blir bara mer och mer irriterad på sig själv och det skiter sig alltihop. VARFÖR SÅ jävla socialt inkompententa kan det väl iaf inte finnas så jävla många som är?? folk säger att jag är minsann också blyg och det är inge ovanligt och det är bara att öva men för i helvete, det är ju fan som att lära sig gå från scratch. ergo jag suger jag kan gå och lägga mig och aldrig mer prata med nån hej
Dingbats Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 HEJ IGEN om jag skriver en jävla massa långa inlägg så måste ju nån kanske läsa ett stycke ur nåt av dem tänkte jag iaf! JO men det var såhär att jag sitter här på mitt rum medans andra människor typ de som gick i min klass i gymnasiet sitter här i nån annans rum. och jag läser en dels bloggar och facebook och blablabla och de skriver ååå stackars mig jag har skulder och röker och äter onyttigt och det är så jobbigt att plugga och hej och hå, och det enda som finns är att hänga med mina otroligt sköna kompisar och det är så jävla tråkigt. och jag sitter här och säger ååå stackars mig jag har iofs helt okej med pengar och röker inte och äter ganska bra mat och plugga är väl sådär, men jag kan inte hänga med mina otroligt sköna kompisar för jag har inga. varför, se inlägg ovan. jag har EN kompis och jag känner inte ens honom i egenskap av kompis till mer än kanske 50%, 65 max. 70 då, men vem fan bryr sig jag får väl klaga ändå.
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Jag läser och nickar medgivande...eller nått. Vet hur de e 😛
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Frågan är: Vad gör man åt det? Lägger sig ner och deppar ihop.. Enkel lösning men fel. 😄😛
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 ..eller lösning är det ju inte att deppa ihop. Men många gör det p.g.a. bl.a. det osv. osv. Jävla förkortningar..
Dingbats Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 jag deppar inte ihop! jag BITER ihop! och så skriver jag långa inlägg om det och då blir det liksom på låtsas i iaf tio minuter medans jag skriver. och sen största delen av tiden bara glömmer jag det egentligen om jag ska vara ärlig. men det är väl inte så mycket till tröst. och nu låter jag jävligt whinig och jag hatar folk som whinar. jag är generellt sett rätt nöjd med livet faktiskt fast njae
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Dingbats e bra, tycker jag. en reko kille å sånna växer inte på träd.. ...däremot ÄR jag ett träd *fniss* 😄😛
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Ett fenomen uppdagades den gångna veckan. IGEN. Skillnaden var att inte jag själv var inblandad denna gången.
Dingbats Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Dingbats e bra, tycker jag. tack. synd att jag inte är dingbats när jag måste formulera mig utan tangentbord bara. det blir vad man gör det till men man måste också veta hur man ska göra för att det ska bli till det man vill. men nu ska jag inte belasta er med detta längre! nu kan vi prata om ölkorv eller nåt
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 (redigerat) Så du har ryggen fri med andra ord? Edit frågan va riktigt mot debatt 😛 Redigerat 6 september 2009 av Neosus
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Apropå detta med socialt samspel eller vad fan det kallas... Detta har ni nog säga mig skriva om nån gång förut, men denna gången berörde det inte mig utan andra på jobbet. (Kanske skev om ämnet i en annan tråd i augusti?) Hursomhelst. Bara för att vissa inte hejade på andra först så skulle en på jobbet ta upp det med direktören själv. Det får mig att fundera djävla seriöst allvarligt faktiskt. För det första, har de (hon) verkligen inte vettigare saker att fundera över? För det andra, vad är det för gyllene regel som säger VEM ska heja först? För det tredje, om bägge hejar samtidigt - är det ok? Tur det inte gällde mig denna gången i alla fall. //:debatt
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Observera att beställandet av en tid för att få träffa allra högsta hönset på "bygget" inte gällde att de INTE hälsade alls, utan bara att vissa inte hälsade före andra. Finns det nån slags rangordning för detta? I så fall är jag socialt handikappad.
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Nä de e väl ändå ett fullt normalt beteende här i sverige, att folk väntar tills den andra hejar först.. Lite maktspel där kanske? 😆
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Nä de e väl ändå ett fullt normalt beteende här i sverige, att folk väntar tills den andra hejar först.. Lite maktspel där kanske? 😆 Hmm.... En dag hejade jag inte på någon. Men då var det inte heller någon som hejade på mig. Sedan fick man höra i dagar att jag aldrig hejade. Slutsats?
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Att dom andra är helt onormala som inte hejade... 😆
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Nä de e väl ändå ett fullt normalt beteende här i sverige, att folk väntar tills den andra hejar först. Innebär det att alla ALLTID håller käften? Jag tro inte det, för jag har hört folk heja. Ska chefen eller undersåten heja först? Vem av två undersåtar ska heja först på varann? Ska kvinnan heja först på man eller tvärtom? Ska hund heja på människan först? Ska den som kommer till en plats sist heja först? Hur lång tid ska gå innan "god morgon" är över som fenomen? Kl 10? Hur långt är det maximala fysiska avstånd man kan heja på utan att det väcker onödig uppmärksamhet? Hör det inte till god ton att se på den man talar med? De flesta hälsar på mig med ryggen till, utan att jag ens vet att de hejat.
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Nä de e väl så att undersåten ska heja först... beror väl lite på hur jordnära chefen är oxå
Neosus Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Folk som "tycks" stå högt i rang förväntar väl sig att den andre ska heja först?
debatt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 Nä de e väl så att undersåten ska heja först... beror väl lite på hur jordnära chefen är oxå Hmm... eftersom ingen hejade på mig hela dagen därför, så tycker alltså mer än 100 pers att jag är undersåtarnas undersåte. 😆
Recommended Posts