Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! Har precis spenderat en stor del av min budget på en ny stärkare som jag ska dual-micka för lite hårdare musik och är således ute efter en transperent 2-kanalig preamp som inte helt mördar plånboken. Har läst mycket bra om 2MP:n på det här forumet, men hur står den sig i jämförelse med DMP3:an tror ni? Är det någon som har erfarenhet med den ena eller båda som kan säga nåt om ljudkvalité etc?

Väldigt tacksam för svar!

Annons
Postat

Line Audio har ingen DI, om det är något du vet med dig att du vill ha sedan. Då blie Line audio dyrare eftersom du får köpa till en line box. Annars så har jag inte testat någon av dessa och uttalar mig därför inget om dem.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

LineAudios preampar är grymt bra för pengarna. Roger (mannen bakom firman) har aldrig haft funderingar på hur mycket han kan ta ut av kunderna, utan tittar på vad han måste få in för att gå runt med rörelsen - något som nog inte är så vanligt i branschen... :rolleyes:

Följden blir att man får mycket bra kvalitet till vettigt pris. 🙂

Redigerat av Claes
Postat

Hallå,

har använt mig av M-Audios DMP3. Den är neutral i ljudet och färgar inte signalen nämnvärt. Brusnivån är mycket låg. Riktigt bra pryl enligt mig :rolleyes:

// Klas

Postat

Tack så mycket för svaren grabbar! Velar lite fram och tillbaka men just nu lutar det åt m-audion pga smidigheten och priset. Line audion verkar vara av grym kvalité, men eftersom den bara xlr-utgång så måste jag också köpa en breakout-kabel till mitt kort för 800 spänn (har ett rme 9632) + att den som gizmozis sa saknar di så det blir en ganska stor prisskillnad i slutändan.

Hur är det med leveranstiden på 2mp btw Claes, har förstått att det är en viss väntetid?

Postat
Tack så mycket för svaren grabbar! Velar lite fram och tillbaka men just nu lutar det åt m-audion pga smidigheten och priset. Line audion verkar vara av grym kvalité, men eftersom den bara xlr-utgång så måste jag också köpa en breakout-kabel till mitt kort för 800 spänn (har ett rme 9632) + att den som gizmozis sa saknar di så det blir en ganska stor prisskillnad i slutändan.

Att det enbart XLR är inget stort problem, utan det är bara att köpa andra kablar. Det finns ju sådana som är XLR - TRS. 😉

Hur är det med leveranstiden på 2mp btw Claes, har förstått att det är en viss väntetid?

LineAudio har fruktansvärt mycket att göra, så leveranstid burkar handla om 3-4 veckor, om det inte finns på lager hos din handlare.

Postat
Att det enbart XLR är inget stort problem, utan det är bara att köpa andra kablar. Det finns ju sådana som är XLR - TRS. 😮

Hah, visar hur mycket jag kan! 🥰

LineAudio har fruktansvärt mycket att göra, så leveranstid burkar handla om 3-4 veckor, om det inte finns på lager hos din handlare.

Ok. Det var synd, för jag behöver en ganska snart. Vill nämligen gärna hinna testa min stärkare ordentligt innan öppetköp-tiden är slut, så jag vet att det är den jag vill ha. Men ska leta runt lite och se om jag får tag på nåt med kort varsel annars får det bli en DMP3:a. Tack för hjälpen! 🙁

Postat

Är du nöjd med din nya stärkare och ljudet, så kommer det bli bra till inspelningen ska du se. Lite krångel så är det grejat sedan. Om du inte skulle hinna alltså så är det nog ingen fara.

Postat
Är du nöjd med din nya stärkare och ljudet, så kommer det bli bra till inspelningen ska du se. Lite krångel så är det grejat sedan. Om du inte skulle hinna alltså så är det nog ingen fara.

Jo det är säkert som du säger, men har läst flera som har tyckt att den låter bra ensam (är en engl fireball btw), men att den är svår att få att träda fram ordentligt i mixen. Eller så hittar dom bara på ursäkter för sina kassa mixar. 😐

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.