Elephanttea Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 ska spela Eva Cassidys version av "Fields of Gold". gitarr: Fender Stratocaster, förstärkare: Marshall Valvestate. behöver en pedal som kan ge mig en etersik, poetisk, diffus klang... ingen dist, utan som en impressionistisk målning om ni förstår vad jag menar något magiskt... har ni förslag?
Limpan Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 ska spela Eva Cassidys version av "Fields of Gold". gitarr: Fender Stratocaster, förstärkare: Marshall Valvestate.behöver en pedal som kan ge mig en etersik, poetisk, diffus klang... ingen dist, utan som en impressionistisk målning om ni förstår vad jag menar något magiskt... har ni förslag? Jag vet inte om det är så eteriskt, men jag tänker på följande effekter: Kompressor, Chorus & Reverb. Alltså typ ganska mkt kompressor (lång sustain, utsmetat ljud) lite chorus för att "fetta upp" det lite, samt ett gott långt reverb som man blir salig av. ...Eller möjligtvis en långsamt svepande phaser istället för chorus. Vet inte om det finns nån pedal som kan allt de där samtidigt, får ju bli nån multieffekt isåfall. Detta tror jag skulle passa till den låten iaf 🙁
slejnard Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 Riktigt skön version Eva Cassidy har gjort av den fina biten. Rent av så att den blev ännu finare än Stings. Vet inte hur det funkar med strata å marshall men kan säkert bli coolt! 🙁 Då jag spelat den har jag klämt fast ett capo på 7e bandet på en akustisk stålsträngad( tror hon hade så åxå). Bara det gör den där känslan du vill åt. Och sen att spela med fingrarna, inte allt för hårt. Reverb. Visst är det ett fjäderreverb i marshallen? - Testa med det! 😄 Testa även Limpans idéer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.