Ponderosa Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 Studion växer sig större och nu pallar jag snart inte krypa runt och koppla under arbetsbänken 😉. Dags för en patchbay med andra ord. Har väldigt dålig koll och blev inte mycket klokare över att ha läst ett fett reportage på sound on sound. på thomann har dom några billiga patchbay-bundlar där dom skickar med stereo tele-tele kablar. Vilket förbryllar mej lite.. Vad jag undrar över är följande (generellt när det gäller patchbays): 1) Är det stereo eller mono ingångar på alla tele-jacken i patchbayen? 2) Kan man köra fantommatning via patchbayen? (XLR-Tele sladd med fantommatning??) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perrock Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 Vad är patchbay förnågott tittated på google men fattade inte 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 Behöver också en patchbay, men har inte alls koll på läget. Kan man köra på billigt skit typ behringer eller förlorar man kvalitet då? Är det bättre att satsa på en dyrare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 (redigerat) 1. ja... En patchbay bör har en jord och 2 för signal.. Stereo eller balanserat Ditt val. 2. Ja.. Om du vet hur man löder en kabel korrekt. Dom patchbays jag känner till har oftast 6,3 mm TRS eller bantamkontakt. Bantam 6,3 TRS Redigerat 8 maj 2009 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neutrik (oregistrerad) Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 1. ja... En patchbay bör har en jord och 2 för signal.. Stereo eller balanserat Ditt val. 2. Ja.. Om du vet hur man löder en kabel korrekt. Dom patchbays jag känner till har oftast 6,3 mm TRS eller bantamkontakt. Bantam 6,3 TRS Den nedre bilden på TRS-kontakterna är Neutriks gamla C-serie. Dom är väldigt tjocka och det kan bli trångt i patchbayen. Så här ser deras nya X-serie ut med en mer slimmad kropp och bättre dragavlastning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 Läs gärna lite mer om Patchbay HÄR, så kanske något av frågetecknena rätas ut. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 8 maj 2009 Dela Postat 8 maj 2009 Mer om patchbays: http://www.geocities.com/midimagic@sbcglobal.net/mixbay.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.