Jump to content
Annons

Röde nt1a Nt2a eller nt1000


MrMarcus

Recommended Posts

Hejsan! Jag sitter med en röde nt1000 nu som kostar runt 2000kr. Jag har fått syn på en röde nt-2a för 1500kr som nån säljer. Är det nån skillnad ljudmässigt på dessa 2 mickar eller mellan nt1-a eller nt2-a

Tack på förhand 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är väl lite partisk, men jag tycker Röde NT2-A låter så bra som en mick kan göra. De som som ligger på 10.000 kr och mer låter också lika bra, men jag hör inte att de låter bättre än den här. Får du tag i en beg till bra pris så slå till fort, den är snart såld åt nån annan.

Här kan du lyssna på den, och de andra Rödena med.

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT2-A

Och här är en 22 årig snubbe, Passion, som sjunger genom en NT1-A. Skulle han haft en mick för 20.000 kr skulle ingen hört att det skulle ha låtit bättre tror jag. Röde gör ruskigt bra mickar. Att NT2-A kan ändra riktningskaraktär är väldigt användbart.

Förjäkla bra sångare/gitarrist den här killen. Helt grymt. Det står på infon vilka grejer han använder, och det finns många fler låtar med honom.

Ska du ha ett bättre sångljud än det du kan få med en NT2-A tror jag att nästa steg är en preamp för minst 6000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väl lite partisk, men jag tycker Röde NT2-A låter så bra som en mick kan göra. De som som ligger på 10.000 kr och mer låter också lika bra, men jag hör inte att de låter bättre än den här. Får du tag i en beg till bra pris så slå till fort, den är snart såld åt nån annan.

Här kan du lyssna på den, och de andra Rödena med.

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT2-A

Och här är en 22 årig snubbe, Passion, som sjunger genom en NT1-A. Skulle han haft en mick för 20.000 kr skulle ingen hört att det skulle ha låtit bättre tror jag. Röde gör ruskigt bra mickar. Att NT2-A kan ändra riktningskaraktär är väldigt användbart.

Förjäkla bra sångare/gitarrist den här killen. Helt grymt. Det står på infon vilka grejer han använder, och det finns många fler låtar med honom.

Ska du ha ett bättre sångljud än det du kan få med en NT2-A tror jag att nästa steg är en preamp för minst 6000:-

Tack så mycket för det svar 😉 Jag har en channelstrip för 7000kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Jag sitter med en röde nt1000 nu som kostar runt 2000kr. Jag har fått syn på en röde nt-2a för 1500kr som nån säljer. Är det nån skillnad ljudmässigt på dessa 2 mickar eller mellan nt1-a eller nt2-a

Tack på förhand 🙂

Akta så att Röden inte är en kopia eller trasig bara.. vet att mycket från tradera är Kinesisktskit när det kommer till mickar fast mest Sm58 copy's, bra vore om du kunde prova den innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta så att Röden inte är en kopia eller trasig bara.. vet att mycket från tradera är Kinesisktskit när det kommer till mickar fast mest Sm58 copy's, bra vore om du kunde prova den innan.

Aa jag känner han som ska sälja den det är en kompis som köpte den på musikbörsen. Och ja jag hittade sångtestet tack så mycket 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha ett bättre sångljud än det du kan få med en NT2-A tror jag att nästa steg är en preamp för minst 6000:-

😮

Om den kostar 5000 kr, är den värdelös då?

Bara skojja, men det inlägget lät lite roligt.

Tycker nog att Line Audios lille 2-kanalare låter bra nog och kostar en si sådär 2500 kr.

Hälsningar

Tomas H

Redigerat av Kjubeis
Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Om den kostar 5000 kr, är den värdelös då?

Bara skojja, men det inlägget lät lite roligt.

Tycker nog att Line Audios lille 2-kanalare låter bra nog och kostar en si sådär 2500 kr.

Hälsningar

Tomas H

En sån är jag också lite sugen på!

En del anser att en preamp bör kosta 10.000 har jag sett på lite diverse forum. Eller allra minst 6000. Men är Line Audios preamp lika bra som den lilla CM3 micken kan de inte vara dåliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så du tycker alltså att NT2-A,n låter mycket bättre? eller att det bara lite varmare ljud?

I klippet som GuitarNilson länkade till med killen som sjöng i en NT1000 (

) tycker jag lät svinbra! Nu vet man ju inte hur mycket han justerat efteråt men tycker det låter väldigt varmt, klart och fylligt. Funderar på att köpa någon av dessa mikar snart nämligen. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Så du tycker alltså att NT2-A,n låter mycket bättre? eller att det bara lite varmare ljud?

I klippet som GuitarNilson länkade till med killen som sjöng i en NT1000 (

) tycker jag lät svinbra! Nu vet man ju inte hur mycket han justerat efteråt men tycker det låter väldigt varmt, klart och fylligt. Funderar på att köpa någon av dessa mikar snart nämligen.

Det var en nt1-a har en nt1000 till salu om du är intresserad 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...