Jump to content
Annons

Är stjäla fel?


Erik Hofstein (oregistrerad)

Recommended Posts

Erik Hofstein (oregistrerad)

Jag får intrycket att en del har stjält sin programvara här på detta forumet. Jag varit en passiv läsare men när man ser Cubase SX och Creative kort i samma menning. Så får man sina misstankar om att någon har tagit genvägen på fildelarprogrammen.

Då jag sett ämnet avhandlas som pirat, tycker jag det är lite förringande att tala på det viset. Då människor alltid så länge datorer funnits i våra hem ansett att det inte är mindre stöld att stjäla programvara och till och med moralitiskt rätt då man gör reklam för programmen enligt vissa.

Men jag undrar bara är det rätt stjäla för att man inte har råd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Debatten handlar väl mest om det är stöld eller inte. Vissa ser det som det, vissa ser inte kopiering som stöld. Orkar inte ge mig in i nån debatt om allt dethär (det har gjorts förr gång på gång och det känns otroligt uttjatat) men ge gärnet ni som orkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Debatten handlar väl mest om det är stöld eller inte. Vissa ser det som det, vissa ser inte kopiering som stöld. Orkar inte ge mig in i nån debatt om allt dethär (det har gjorts förr gång på gång och det känns otroligt uttjatat) men ge gärnet ni som orkar...

Inte sett den ur den synvinkeln, att kopiering inte är stöld. Blir mer klart för mig. Tackar för dina ord.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle föreslå att om denna debatt tas upp igen, kan göras i de befintliga trådarna som jag länkade till ovan. Ingen har direkt kunnat få någon att byta sida och allt blir bara ett myller av liknelser och folk som vägrar lyssna på varandra. Men känner ni att ni tillför ämnet, posta det i de befintliga trådarna, onödigt med fler trådar av denna sort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle föreslå att om denna debatt tas upp igen, kan göras i de befintliga trådarna som jag länkade till ovan. Ingen har direkt kunnat få någon att byta sida och allt blir bara ett myller av liknelser och folk som vägrar lyssna på varandra. Men känner ni att ni tillför ämnet, posta det i de befintliga trådarna, onödigt med fler trådar av denna sort.

😛 Exakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får intrycket att en del har stjält sin programvara här på detta forumet.

Det är ungefär 87% på det här forumet som använder piratkopierad mjukvara, så det är nog dax att börja vänja sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Jag får intrycket att en del har stjält sin programvara här på detta forumet.

Det är ungefär 87% på det här forumet som använder piratkopierad mjukvara, så det är nog dax att börja vänja sig.

Ganska oseriöst och oprofessionellt. Klart tidning inriktat sig ganska lågt också

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får intrycket att en del har stjält sin programvara här på detta forumet.

Det är ungefär 87% på det här forumet som använder piratkopierad mjukvara, så det är nog dax att börja vänja sig.

Ganska oseriöst och oprofessionellt. Klart tidning inriktat sig ganska lågt också

Det här forumet är mer en utväxt av tidningen, och inte alla som använder forumet läser tidningen eller vice versa. Sålunda kan du knappast beskylla tidningen för hur forumet upplevs. Hoppas att du inte menar att forumet är oprofessionellt och oseriöst som helhet, för då gör du en grov felbedömning. Tror inte heller att du får en speciellt annorlunda siffra på något mjukvaruforum som verkligen inte är låst till en produkt. Tidningens inriktning spelar egentligen inte heller någon roll i sammanhanget, det är skönt med en "låg" inriktning ibland så man kommer ifrån alla audiofil tidningar som finns därute. Som en omväxling kanske, eller alternativ, vad vet jag. Tidningen har tämligen stor upplaga och vi får väl anta att det fanns ett tomrum på marknaden när den först började säljas. Kanske för att just denna "låga" inriktning var lagom, något som fungerade för de flesta?

EDIT: Massa tillägg.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...