Jump to content
Annons

Plugins för en kort tid?


devilmaycry (oregistrerad)

Recommended Posts

devilmaycry (oregistrerad)

Hur gör man om man vill att pluginsen bara ska vara för en tid, låt säga att jag vill ha en intro där hela ljudbilden är dov för några sekunder!? Sedan så ändras allt till det vanliga igen.

Sedan har jag en annan fråga också 😄 Går det inte på något sätt göra så allt ljud följer tempot i låten, om jag vill dra ner från 100% till 0% på 3-4 sekunder. Precis som man stoppar en lp med handen eller hur man nu ska förklara det. Samma sak gäller om jag vill börja från 0 o gå upp till 100.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Automation och åter automation, det är svaret på bägge frågor.

Vet inte vilket inspelningsprogram du jobbar i men det står om automation i handboken och på internet, annars kan du fråga här hur man gör 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som du är ute efter ett filtersvep och det gör du med en eq eller en filterplugg. Leta efter automations under hjälp i ditt program så kan du få rattar mm att röra sig automatiskt precis som du vill.

Vill du ha någon mer hjälp så får du ta och nämna vilket program + pluggar du använder annars kan det vara svårt att förklara specifikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

devilmaycry (oregistrerad)

Tack för svaren!

Hittade den där aktivera/avaktivera biten.

Vad jag inte förstår riktigt är hur automation ska kunna hjälpa mig med att "slöa" ner allting 😄

Kan ni förklara lite närmare?

Ska läsa på lite om automation under tiden 🙂

Redigerat av devilmaycry
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry för kort svar, men sök efter D-Fi (Vari-fi) eller Elastic Time..

Sedan har jag en annan fråga också 🙂 Går det inte på något sätt göra så allt ljud följer tempot i låten, om jag vill dra ner från 100% till 0% på 3-4 sekunder. Precis som man stoppar en lp med handen eller hur man nu ska förklara det. Samma sak gäller om jag vill börja från 0 o gå upp till 100.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...