Jump to content
Annons

FL8.0 plugins ljud fungerar inte?


Dj joker

Recommended Posts

tjena!

har precis införskaffat FL 8.0 men har lite trubbel med att få mina plugins att fungera.

jag tar RgcAudio z3ta+ som exempel här.

jag installerar det så det landar i C:\Program Files (x86)\VstPlugins

option/file settings/

där väljer jag att öppna min mapp ifrån C:\Program Files (x86)\VstPlugins\RgcAudio z3ta+

Sen in i: channels/add_one/more.. och så "refreshat" och fyllt i mina nya plugins.

mappen placeras på i min browser i FL. men filerna Som är i VST format ger inte ifrån sig ngt Ljud?

jag kanske är helt ute och cyklar men har jag inte gjort rätt?

ska nämnas att jag testat att öppna z3ta+ från C:\Program Files (x86)\Image-Line\FL Studio 8\Plugins också.. utan lycka.

märkte nu att när jag försöker adda ett VST "Sound" till new channel så heter det alltid: Sampler i channeln. men i broswern heter den något annat.

någon som har en ide om vad jag missat?

Redigerat av Dj joker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tjena!

har precis införskaffat FL 8.0 men har lite trubbel med att få mina plugins att fungera.

jag tar RgcAudio z3ta+ som exempel här.

jag installerar det så det landar i C:\Program Files (x86)\VstPlugins

option/file settings/

där väljer jag att öppna min mapp ifrån C:\Program Files (x86)\VstPlugins\RgcAudio z3ta+

Sen in i: channels/add_one/more.. och så "refreshat" och fyllt i mina nya plugins.

mappen placeras på i min browser i FL. men filerna Som är i VST format ger inte ifrån sig ngt Ljud?

jag kanske är helt ute och cyklar men har jag inte gjort rätt?

ska nämnas att jag testat att öppna z3ta+ från C:\Program Files (x86)\Image-Line\FL Studio 8\Plugins också.. utan lycka.

märkte nu att när jag försöker adda ett VST "Sound" till new channel så heter det alltid: Sampler i channeln. men i broswern heter den något annat.

någon som har en ide om vad jag missat?

Prova att installera om, det är nog bara någon miss någonstans.

z3ta+ finns även som dxi version, prova också med den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
tjena!

har precis införskaffat FL 8.0 men har lite trubbel med att få mina plugins att fungera.

jag tar RgcAudio z3ta+ som exempel här.

jag installerar det så det landar i C:\Program Files (x86)\VstPlugins

option/file settings/

där väljer jag att öppna min mapp ifrån C:\Program Files (x86)\VstPlugins\RgcAudio z3ta+

Sen in i: channels/add_one/more.. och så "refreshat" och fyllt i mina nya plugins.

mappen placeras på i min browser i FL. men filerna Som är i VST format ger inte ifrån sig ngt Ljud?

jag kanske är helt ute och cyklar men har jag inte gjort rätt?

ska nämnas att jag testat att öppna z3ta+ från C:\Program Files (x86)\Image-Line\FL Studio 8\Plugins också.. utan lycka.

märkte nu att när jag försöker adda ett VST "Sound" till new channel så heter det alltid: Sampler i channeln. men i broswern heter den något annat.

någon som har en ide om vad jag missat?

fattar inte riktigt vad du menar med att "filerna i vst format ger inte ifrån sig ngt ljud". VST format är fl studio's interna plugin format om jag inte minns fel. VST bör installeras i fl stuidos plugin mapp för densamma, enklast så.

Sen om du tar add channel och sen more kommer det upp en komplett lista där tar du refresh (fast). Dyker rgcaudio upp då klickar du i den och sen kan du välja rgcaudio när du tar "add channel". Då borde det rgcaudio startas upp i FL.

Är rgcaudio en mixer plugin så kan du bara använda den inuti mixern.

Hoppas det hjälper nått

Link to comment
Dela på andra sajter

fattar inte riktigt vad du menar med att "filerna i vst format ger inte ifrån sig ngt ljud". VST format är fl studio's interna plugin format om jag inte minns fel. VST bör installeras i fl stuidos plugin mapp för densamma, enklast så.

Sen om du tar add channel och sen more kommer det upp en komplett lista där tar du refresh (fast). Dyker rgcaudio upp då klickar du i den och sen kan du välja rgcaudio när du tar "add channel". Då borde det rgcaudio startas upp i FL.

Är rgcaudio en mixer plugin så kan du bara använda den inuti mixern.

Hoppas det hjälper nått

VST är ett standardiserat format från Steinberg och används av flera olika program. Av den anledningen tycker jag att man inte ska installera i FL-studios mapp, utan i c:\program files\Steinberg\VSTPlugins\. Har du lagt till z3ta+ på en kanal? Kan du öppna och se synthen, välja presets osv? Det låter mer som att du inte riktigt förstår hur det ska användas 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

VST är ett standardiserat format från Steinberg och används av flera olika program. Av den anledningen tycker jag att man inte ska installera i FL-studios mapp, utan i c:\program files\Steinberg\VSTPlugins\. Har du lagt till z3ta+ på en kanal? Kan du öppna och se synthen, välja presets osv? Det låter mer som att du inte riktigt förstår hur det ska användas 😉

då fick vi det klarlagt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...