Jump to content
Annons

Mic till ca 2-3000 kronor


danielMG

Recommended Posts

Hej, Jag är en kille på 14 år som förare med rap. för avsikt att bygga mitt rum ungefär en halv pro studion. Jag har dator och bra høytallere men kommer att köpa ljudkort och mic. Jag tror jag ska köpa micen från denna plats: www.multima.no men jag behöver lite tips: det finns så många slag, och jag har bara en vanlig dator, ska jag köpa kondensat mikrofon eller vad ska jag köpa? har hört att det inte passar i min dator. För att använda 2000-3000 kronor på micen då kommer att välja en bra en. det finns några som har några förslag på micer vilket är bra för detta pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skaffar du ett ljudkort kan du använda vilken mick du vill. Stormembrans kondensator är väl det vanligaste till både sång och rap. Enligt vad jag hört så rappar och hiphoppar många genom en Röde NT1-A, och den är billigare än 3000. Du behöver ett ganska bra ljudkort också, det kostar väl en del det med.

Lycka till i musikens värld, du får säkert fler goda råd här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan gå in på min testsite och hämta smakprov på hur diverse micar kan låta, så kanske det kan bli lite lättare att avgöra vilka du ska välja mellan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Röde har en hemsida som är bättre än alla andra tycker jag. Här kan man lyssna hur olika mickar låter. Det tar lång tid att ladda med långsamt bredaband, i dag fick jag aldrig igång rapen som man brukar kunna höra om man klickar på NT!-A on vocals. Dogs.... osv

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

Link to comment
Dela på andra sajter

Röde har en hemsida som är bättre än alla andra tycker jag. Här kan man lyssna hur olika mickar låter. Det tar lång tid att ladda med långsamt bredaband, i dag fick jag aldrig igång rapen som man brukar kunna höra om man klickar på NT!-A on vocals. Dogs.... osv

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=NT1-A

Ge Daniel tips på ljudkort också, ni som kan sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...