danielMG Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Hej, Jag Àr en kille pÄ 14 Är som förare med rap. för avsikt att bygga mitt rum ungefÀr en halv pro studion. Jag har dator och bra hÞytallere men kommer att köpa ljudkort och mic frÄn denna plats: www.multima.no och har ca 5-6 tusen NOK att jag skulle anvÀnda den. Vad jag undrar Àr om det finns nÄgra enkla sÀtt jag kan ljudisolerade rum för? inte permanent, dÄ Àr tillÄtet inte mamma, men saker som att jag kan göra innan jag spelar i, helst ganska billig? Tack för alla rÄd.
Gilbert Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Svaret Àr tyvÀrr nej; det finns inga enkla och billiga sÀtt att ljudisolera och Àn mindre tillfÀlliga lösningar.
Claes Holmerup Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 InstÀmmer. Att ljudisolera innebÀr stora ingrepp dÀr man mÄste bygga extra vÀggar med isolering - sÄ det Àr inte lönt att fundera pÄ om det inte fÄr vara permanent. Om man ljudisolerar till hÀlften, sÄ Àr det samma sak som att slÀnga pengarna i sjön, eftersom det i princip inte har nÄgon effekt alls förrÀn det Àr gjort helt pÄ rÀtt sÀtt. Menar du kanske akustikbehandling? Det Àr nÀmligen en helt annan sak Àn ljudisolering, men mÄnga har inte den skillnaden klart för sig och frÄgar dÀrför ibland om fel sak...
Guitar Nilsson Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Om du bara ska spela in rapsĂ„ngen genom micken finns det dĂ€mpningsskĂ€rmar att sĂ€tta pĂ„ mickstativet, kommer inte ihĂ„g vad de kallas nu... đ En bra sida att titta runt pĂ„ om allt möjligt Ă€r http://www.thomann.de/se/index.html Du mĂ„ste ju inte handla dĂ€r för den skull. Det gĂ„r nog att byta till norska sprĂ„ket ocksĂ„, tror jag... Alla som köper mickar osv idag letar bĂ€st pris överallt, bĂ„de i Tyskland, England och USA. Att köpa frĂ„n tex Thomann Ă€r vĂ€ldigt enkelt. Men inte sĂ„ billigt som det var för nĂ„t Ă„r sen tyvĂ€rr.
Demonproducenten Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Svaret Àr tyvÀrr nej; det finns inga enkla och billiga sÀtt att ljudisolera och Àn mindre tillfÀlliga lösningar. kanske inga billiga... http://www.vocalbooth.com/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.