JJMusik Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Fungerar G-major som en gitarrprocessor dÀr man kan stÀlla in distljud och dyligt? Kan man jÀmföra den med pod, vamp etc... eller Àr det bara en effektenhet som styr delay reverb etc... KÀnner att jag inte kan avlÀsa det riktigt varken pÄ börsens eller tc:s egna sida tacksam för svar
wonderboy Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 G-major Àr en multieffektenhet för gitarr. Du kan hitta allt om den pÄ TC Electronis hemsida. HÀr har jag hÀmtat ett diagram över effektblocken. I vart och ett av blocken ligger det en uppsjö effekter som pÄ ett eller annat sÀtt hör till den rubrik Du ser i varje block: Noise gate Compression Filter/modulation Pitch Chorus/Flanger Delay Reverb Som Du ser finns det inget Dist-block. IstÀllet anvÀnds all processorkraft till de andra effekterna istÀllet. Du behöver alltsÄ redan ha ordnat en bra dist pÄ annat sÀtt (förstÀrkare, preamp, distpedal etc). Dock lÄter G-major fruktansvÀrt bra! Vi pratar om riktig proffsutrustning som inte behöver skÀmmas för sig vare sig i toppstudion eller pÄ den stora scenen. Jag har haft mitt exemplar i ett antal Är nu och kan sÀga att det inte finns nÄgon effekt som inte Àr anvÀndbar. Har Du pengarna sÄ Àr det ingen diskussion om att Du ska köpa den, se bara till att Du har ordnat fram en bra dist först! Vill Du veta mer om vilka effekter som finns i G-major? GÄ hit! http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=825
Mannex Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 För att förtydliga wonderboys svar kan man ju sÀga att TCn inte som PODen m.fl fungerar som förstÀrkarsimulator, ej heller som DI-box.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.