Jump to content
Annons

Killnoise öronproppar

Recommended Posts

produ7 (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag har försökt kontakta killnoise via mail men de svarar aldrig. Tänkte höra om någon av er vet någonting om deras öronproppar.

Jag köpte ett par av deras öronproppar och funderar på om man själv kan klippa av "stjälken" (handtaget) på öronpropparna en liten bit, så att de sticker ut mindre? Oroar mig över om det kan påverka öronproppens egenskaper?

Jag har tinnitus som bara blir värre och värre, så nu måste jag fan se till att jag använder öronproppar när jag går ut på krogen 😄

Skulle också va kul och höra vad ni har för erfarenheter och vad ni tycker om deras öronproppar.

Själv är jag rätt nöjd med öronpropparna, de syns ju knappt heller.

Annons
Postat (redigerat)
Hej! Jag har försökt kontakta killnoise via mail men de svarar aldrig. Tänkte höra om någon av er vet någonting om deras öronproppar.

Jag köpte ett par av deras öronproppar och funderar på om man själv kan klippa av "stjälken" (handtaget) på öronpropparna en liten bit, så att de sticker ut mindre? Oroar mig över om det kan påverka öronproppens egenskaper?

Jag har tinnitus som bara blir värre och värre, så nu måste jag fan se till att jag använder öronproppar när jag går ut på krogen 😛

Skulle också va kul och höra vad ni har för erfarenheter och vad ni tycker om deras öronproppar.

Själv är jag rätt nöjd med öronpropparna, de syns ju knappt heller.

Jag beställde öronproppar därifrån. Dom verkar helt OK, dock alldeles för stora för mina öron, får inte in dom riktigt 😆

Såg på förpackning att det står "Large" men jag minns inte att man kunde välja storlek vid beställning så de var ju lite skum.

Har ett par Bellman & Symfon som passar mitt öra bättre å som jag hellre använder. Dock e killnoise-pluggarna säkert bra om man får rätt storlek, å billiga var dom också! 69kr om jag inte minns fel.

/L

EDIT: ER-20 heter bellman & symfon-pluggarna

Redigerat av Limpan
produ7 (oregistrerad)
Postat

Jag tror att de från början bara hade öronpropparna i Large. Jag beställde både ett par large och ett par small för ett tag sen. Large är alldeles för stora, men small passar bra!

Men jag tycker att själva handtaget som man håller i när man sätter in öronpropparna är onödigt långt. Därför klippte jag av handtagen en bit, man jag är orolig för att det kanske påverkar öronproppens egenskaper negativt, så att det kanske försämrar dämpningen eller något..? Hoppas inte det i alla fall, för annars är jag nöjd med dem!

Själv har jag ett par gjutna EARfoon från EARmo som kostade en del men jag är inte nöjd med dem. Känns inge bra, och dessutom tycker jag dem syns rätt ordentligt, de tar ju upp så stor plats i örat. Jag behöver i princip bara öronproppar för att ha när jag går ut på krogen/klubb och då vill jag att de ska synas så lite som möjligt. Larvigt kanske, men annars blir det inte av att jag använder dem. Är väl rätt dumt men under alkoholpåverkan så blir det lätt så..

Bellman & Symfon verkar ju många tycka är bra, men de har väl en del att välja på?

Jag vet inte hur länge jag letat efter öronproppar som fungerar bra på krogen/klubb (vill ju kunna höra något också) och som inte syns när man använder dem. Ni får gärna tipsa om "osynliga" öronproppar 😲

Postat

Ur ett rent ljudkvalitetsmässigt synsätt så tycker jag Killnoise är riktigt dåliga då dom inte alls dämpar någe vidare linjärt men dom tar ju bort det farligaste ljudet iaf.

Mina formgjutna Bellman & Symfon syns knappt när man använder dom och dom dämpar så linjärt som det går med proppar, rekommenderas varmt!

Postat
Ur ett rent ljudkvalitetsmässigt synsätt så tycker jag Killnoise är riktigt dåliga då dom inte alls dämpar någe vidare linjärt men dom tar ju bort det farligaste ljudet iaf.

Mina formgjutna Bellman & Symfon syns knappt när man använder dom och dom dämpar så linjärt som det går med proppar, rekommenderas varmt!

....sen är det ju en LITEN prisskillnad mellan formgjutna bellman & symfon och killnoise.... typ sisådär ett par tusen!!

Men för 69kr tycker jag killnoise är superbt. ER-20 som kostar runt 250kr är lite bättre då den dämpar något rakare, men inte närheten av formgjutna.

Jag har även testat ett par andra proppar som låg i ett blått fyrkantigt tygfodral och som hade två olika filter som man stoppade in (tror det var gula & lila). Dessa proppar tycker jag lät bäst, för de priset. De dämpade inte lika mycket, men tillräckligt. Kommer dock inte ihåg vad dessa heter, men kostade runt 300kr och var helt OK!

/L

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.