Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja som rubriken sÀger.. Skruven till axelbandet pÄ min gitarr Äkte ur lite otippat frÄgan Àr om det Àr nÄgon som har nÄtt tips om hur jag ska göra för att fixa det? NÄtt lim eller liknande..

//Tom

Annons
Postat

Ta lite trĂ€lim & peta i hĂ„let sen kör du i tandpetare och bryter av. Stoppa i tandpetare tills det inte gĂ„r i fler sen lĂ„ter du det torka. Skruva i skruven & fortsĂ€tt spela. 🙂

Postat

Jag har lÀst att gitarrmakare inte anvÀnder tandpetare eftersom de Àr alldeles för mjuka och riskerar att slÀppa efter ett tag. SjÀlv anvÀnde jag ett hÄrdare trÀslag frÄn en trumpinne sist jag lagade. Men det funkar nog fint med tandpetare om man inte har annat till hands. Lycka till!

Postat

Har reparerat 2 gitarrer med tandpetare och jag kan garantera att det sitter som berget. Tandpetare funkar! đŸ˜Č

Postat

Jag blandade finmalet sÄgspÄn med lim... fÄr hoppas pÄ bra resultat ska skruva i skruven igen ikvÀll

Postat
Har reparerat 2 gitarrer med tandpetare och jag kan garantera att det sitter som berget. Tandpetare funkar! đŸ˜Č

+1

har reparerat ett otal skruvhÄl i gitarrer pÄ det sÀttet!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.