bozar Postat 11 mars 2009 Dela Postat 11 mars 2009 Har hållit på med reaper ett bra tag nu sedan jag insett att jag begränsas för mycket av Cubasis som var bundle till mina bägge ljudkort. Dock så är det en sak som stör mig som jag inte vet om jag upplevde i Cubasis, metronomen tar hänsyn till tidigare takter när den gör pre-count före inspelning. Då jag har mycket takt och tempobyten så vill jag ju inte räkna in på 6/4 takt i 170 BPM om jag ska spela i 4/4-dels takt i 200 BPM. Finns ingen funktion för metronomen som åtgärdar detta så undrar om någon har en idé till lösning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 mars 2009 Dela Postat 11 mars 2009 Jag kan inte se en annan lösning än att du tillfälligt får ändra värden(a) i närmast föregående Time Signature Marker (dubbelklicka). Sedan tycker jag att du ska nämna det på Reapers supportforum, för det var en intressant observation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bozar Postat 11 mars 2009 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2009 Det var det jag fruktade, kommer fucka upp låten tills jag satt det perfekt men det är väl något man får stå ut med. Ska göra det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.