Jump to content
Annons

Vilken sånganläggning?


DanneGBG

Recommended Posts

Annons
Vet inte om detta är rätt del på forumet för det här, men....

Jag undrar hur stark sånganläggning jag behöver. Spelar Death/Black Metal och sången är skrik, hur stark sånganläggning behöver jag för att höras när vi repar?

Det kanske är helt emot genren men skulle inear vara ett alternativ?

Antar att ni inte direkt spelar svagt i repan och om du ska överrösta gitarrstärkare på fullblås och en hårdslående trummis så kommer du bli döv på köpet.

Kör ni inear så hör alla precis det ni gör hela tiden utan att behöva tappa hörsel för det.

Mina 50 öre

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om detta är rätt del på forumet för det här, men....

Jag undrar hur stark sånganläggning jag behöver. Spelar Death/Black Metal och sången är skrik, hur stark sånganläggning behöver jag för att höras när vi repar?

Det beror på vad du ska få ut i högtalarna? Om det bara är sång så kanske ett par på 300-400watt/st

Bättre för mycket än för lite.

Kan säga detta att passa på att köpa mackie srm450 lådor. Fungerar extremt bra. Har själv 2st som vi använder till PA uthyrning. Som main högtalare om man vill ha en liten anläggning eller som monitorer till stor anläggning. Har dom även när jag repar med mina band. Från Akustiskt till heavy metal. och då kör vi även ut lite kagge i dom som funkar klockers. Inte extremt högt men så det hörs i allafall.

//Stoffe

KR Studio HB

www.krstudio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

InEar är ingen dum idé, men vi vill ha ett högt ljud och ett jävla drag när vi spelar. Jag kör med öronproppar för att inte bli skadad.

Var mer ute efter hur hög effekt jag kan behöva. Runt 300 till 400 säger du... Ok.

Som sagt. Det beror på vad du vill få ut i högtalarna?

//Stoffe

KR Studio HB

www.krstudio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...