prins eugen (oregistrerad) Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 >Nybörjare< Så här ser konfigurationen ut: iMac med Logic Pro 8 >Firewire> Edirol FA-66 >MIDIkablar och telekablar> Korg MS 2000 Har följande problem, kan spela in MIDI i Logic pro 8 men när jag sen skall spela upp det så låter det inget från synthen. Jag kan spela in live-ljud i Logic så den kopplingen funkar uppenbarligen. Men nått är ju fel. Nån som kan hjälpa mig?
Becker Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Vad för typ av kanal har du skapat i Logic? Har du bara gjort en external midi kanal? I så fall måste du skapa en audiokanal & recordenabla den och ställa in rätt ingångar på ljudkortet. Om du valt mjukvaruinstrumentet external instrument så räcker det med att du väljer rätt midikanal & rätt ingångar på ljudkortet.
prins eugen (oregistrerad) Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Jag skapade en external midi. Men jag har en audiokanal som jag är recordenablad (har provat att livespelain och det funkade). Provade även att sätta i lurar i synthen och hörde då inte ett ljud. Men i och med att jag kunde spela in midi borde väl kanalerna vara ok...?
prins eugen (oregistrerad) Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 I'm with stupid... >me< MIDI out skall som alla vet till MIDI IN, inte MIDI THRU sorry
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.