Jump to content
Annons

Melodifestivalens självutnämda kejsare utreds?


MJInc

Recommended Posts

inför schyssta villkor/förutsättningar för de som vill vara med och leka

...alternativt berätta rakryggat i tävlingsreglerna att det är en intern angelägenhet för förlagen och att det är stängt för allmänheten, som det ju är i praktiken.

Jag har alltså inga problem med att det bara är till för förlagen, men SVT borde inte bjuda in allmänheten att skicka in låtar när de ändå inte kan komma med.

Jag erkänner villigt att jag tittar på spektaklet varje år, även om låtarna suger lika rejält varje år. Det finns ju inget större musikevent på TV och det är ju underhållning. Ibland kan man rentav få sig ett gott skratt när man hör hur otroligt dåliga låtar som kommer dit... 😆

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Så trött på alla som sågar Christer Björkman och Melodifestivalen!

Jobba på er förståelse om vad det handlar om och hur sjukt populärt det är!

15 personer sitter och sågar det här - som kallar sig musiker (?) medans "folket" som det benämns i diskussionen och många mer etablerade och professionella musiker som jag arbetat med faktiskt verkar uppskatta det. Liksom jag.

Och det sjuka är att det inte finns varken rätt eller fel. Sålänge folk gillar det kan det bara vara rätt.

Och som dom skriver i tidningen att "oetablerade" inte har en chans att komma med - skitsnack. Hur kom vi med då?

/Robin

Du skriver först att du jobbat med 15 etablerade och proffs , fast sist att du oetablerad

hur skall du ha det ?

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mr Antikartell! Jag försöker ju bjuda upp till dans här! Kan Du inte förklara och svara på mina frågor istället för att uttrycka åsikter som jag inte vet på vad för grund Du byggt? När jag läser vad jag skrivit så kan jag inte se att jag försvarat uttagningen till melodifestivalen på något sätt. Jag undrar vad det är Du och andra vänder Er emot och hur det, i så fall skulle gå till istället?

Det är ju "Din" sida som river upp himmel och jord för en liten melodifestival, inte jag. Jag tittar på den med min familj. Barnen har t o m röstat ett par gånger. Jag frågade ett antal saker i mitt tidigare inlägg utifrån åsikter Du hade framfört tidigare. Kan Du upplysa mig?

Du försöker själv som en politiker att styra bort allt focus till dina barn istället

att melodifestivalen är nåt så otroligt fint och stort idag att vi helst inte

skall belysa denna heliga plats som patriarket i sth har instiftat

MAN KANSKE SKULLE införa dopingtester i schlagerfestivalen

fast då i form av nån lögndetector kanske 😆

Ja är detta något vi bara skall köpa av dem

som vill styra upp Camelfärden utan att varningsröken

syns , tills hela melodihjärtat blivit drabbat av tonsvikt ? 🙂

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

För att spä på debatten lite:

I följande artikel säger Jan Johansen att när han fram till 2003 låg på bolaget Lionheart som Björman har ett när samarbete med var Jan med i festivalen 4 ggr. Efter att han lämnade bolaget har inte fått någon förfrågan.

http://www.expressen.se/noje/melodifestiva...man-polisanmald

Kollar man in Lionhearts artsiter så har ju nästan alla medverkat i melodifestivalen!

http://www.lionheart-int.com/artister.asp

Går man dessutom in på Lionhearts systerbolag MLP så finns det ytterligare artister. Å är det inte melodifestivalen man känner igen dom från så nog fasen har dom varit med i ett annat musikprogram....dansbandskampen. Dessutom dyker herr Björkman själv upp artisstallet på MLP!

http://www.mlp.se/

Säger inte att det finns någon sanning bakom allt detta. Men mycke indicier som pekar på jäv....la soppa!! 😐

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du försöker själv som en politiker att styra bort allt focus till dina barn istället

att melodifestivalen är nåt så otroligt fint och stort idag att vi helst inte

skall belysa denna heliga plats som patriarket i sth har instiftat

MAN KANSKE SKULLE införa dopingtester i schlagerfestivalen

fast då i form av nån lögndetector kanske 😐

Ja är detta något vi bara skall köpa av dem

som vill styra upp Camelfärden utan att varningsröken

syns , tills hela melodihjärtat blivit drabbat av tonsvikt ? 😄

Nej, herr Kantarell, det är Du som försöker styra undan. Jag vill ha reda på vilka oegentligheter det handlar om. Det blir ju väldigt konstigt när folk påstår en massa saker utan att komma med belägg. Jag hävdar, och ingen, har bemött det hittills att en låt med brottarhit-potential kommer att komma med, oavsett vem som har skrivit den och vilka kontakter denna inte har! Detta gör jag för att någon skall mumla ur skägget och i klartext tala om vari felen består. Är det så att det är galet så vill jag också se en ändring. Jag tycker det är synd att Du försjunker till personpåhopp, eller vad det nu skall vara. Inte för att jag tar illa upp, det är ok. Jag vill istället förstå.

Antikartell, Claes och alla Ni andra som anser att det ligger nåt lurt bakom utgallringen: Förklara så att t o m jag förstår vari Er kritik ligger! Att man inte gillar låtarna eller Björkman kan ju inte var enda anledningarna? Och bara för att man ännu inte förstått vad det är som är problemet så innebär inte det att man är en okritisk konsument som köper allt. Upplys mig, snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att spä på debatten lite:

I följande artikel säger Jan Johansen att när han fram till 2003 låg på bolaget Lionheart som Björman har ett när samarbete med var Jan med i festivalen 4 ggr. Efter att han lämnade bolaget har inte fått någon förfrågan.

http://www.expressen.se/noje/melodifestiva...man-polisanmald

Kollar man in Lionhearts artsiter så har ju nästan alla medverkat i melodifestivalen!

http://www.lionheart-int.com/artister.asp

Går man dessutom in på Lionhearts systerbolag MLP så finns det ytterligare artister. Å är det inte melodifestivalen man känner igen dom från så nog fasen har dom varit med i ett annat musikprogram....dansbandskampen. Dessutom dyker herr Björkman själv upp artisstallet på MLP!

http://www.mlp.se/

Säger inte att det finns någon sanning bakom allt detta. Men mycke indicier som pekar på jäv....la soppa!! 😐

//Micke...

Jo, pratar vi konspirationsteorier här, eller? Det framgår inte varför Herr Johansen inte är kvar på Lionheart. Lionheart är ju ett bolag som storsatsar på festivalen. De har ju knutit massor med kompositörer och artister genom åren för att nå fram. Skulle artisterna och låtarna vara/bli uppfattade som dåliga så lär det väl knappast hålla till ett annat år om ens det? Menar Ni att man medvetet släpper igenom dåliga låtar o artister bara för att vissa bolag ihop med SVT ska tjäna storkovan år från år? Det kanske är så, vad vet jag. Jag kan bara inte förstå resonemanget. Förklara gärna. Använd gärna fakta, i den mån den finns att tillgå. Annars får det väl gå med indicier också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, pratar vi konspirationsteorier här, eller? Det framgår inte varför Herr Johansen inte är kvar på Lionheart. Lionheart är ju ett bolag som storsatsar på festivalen. De har ju knutit massor med kompositörer och artister genom åren för att nå fram. Skulle artisterna och låtarna vara/bli uppfattade som dåliga så lär det väl knappast hålla till ett annat år om ens det? Menar Ni att man medvetet släpper igenom dåliga låtar o artister bara för att vissa bolag ihop med SVT ska tjäna storkovan år från år? Det kanske är så, vad vet jag. Jag kan bara inte förstå resonemanget. Förklara gärna. Använd gärna fakta, i den mån den finns att tillgå. Annars får det väl gå med indicier också.

Nu lär han nog fått sparken iaf 😐

Han kanske t.o.m bllvit utfryst på Cafe Opera nu

med orden din förrädare ingen mer oxfile till han 😮

(skämt ) men ändå kanske en djup verklighet för

många som lever i dilemmat ett lättat hjärta eller

en oxfile till 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lär han nog fått sparken iaf 🙁

Han kanske t.o.m bllvit utfryst på Cafe Opera nu

med orden din förrädare ingen mer oxfile till han 😎

(skämt ) men ändå kanske en djup verklighet för

många som lever i dilemmat ett lättat hjärta eller

en oxfile till 😄

???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker nog så här, med risk för att gå lite offtopic. Melodifestivalen är en kombination av ett barnprogram och en nostalgisk längtan tillbaka till teves guldålder då vi samlades runt teven hela familjen med chips och coca cola. Musiken och dansen riktar sig till åldern 7-16 år. Hela familjen kan samlas och bänka sig tillsammans, något vi saknar sedan Hylands hörna. Vi som var barn då och har egna ungar nu vill återuppleva den där känslan av familjeliv och gemenskap samtidigt som barnen tycker att musiken är bra och att tjejerna dansat fint. På den nivån ligger hela evenemanget. Folk kan plötsligen slå igenom vilket också var möjligt om man fick uppträda i Hylands Hörna.

Det enda som ter sig märkligt är att man väljer programledare som har som mål at göra denna "folkfest" ironisk och anspela på sex. Hmm förmodar att det är ett utslag av någon form av motstånd som hänger ihop med sextiotalistgenerationen där man måste visa att det inte riktigt är okej att verkligen gilla evenemanget.

Hur någon skulle tro att det rör sig om en opartisk tävling i vilken låt som är bäst; det fattar jag inte alls. Fast barnen tycker det är kul.... och chips är faktiskt fortfarande gott. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Krikelin (oregistrerad)
Men snälla nån, kan inte någonting få vara heligt?!! Vart är vi på väg?!! Å andra sidan är det mycket bättre än att de skriver om hur det ser ut i Darfur just nu, eller hur?

Det viktiga är att man inte beblandar TV-underhållning med verklighet utan inser att det är just underhållning, hur kul är verkligheten egentligen ur ett underhållningsperspektiv? TV är med största sannolikhet fejk från början till slut, annars skulle det inte ha något underhållningsvärde. Se bara på alla reality-såpor, om inte det skrevs en massa i kvällspressen skulle de troligen inte vara så spännande att se på, om man skulle under 100 dagar låsa in 10 personer taget helt på måfå i ett hus utan möjlighet att redigera det som filmas... det skulle säkerligen inte bli så spännande direkt. Allt på TV måste styras till viss del annars är det inte kul 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)

Granskningsnämden är ett organ som ska kontrollera att radio- och TV-program följer de regler och lagar som gäller, bl.a. kravet på opartiskhet och att det inte får gynna kommersiella intressen. Om melodifestivalen uppfyller dessa båda punkter kan ju verkligen ifrågasättas. Belåtet har jag sett att melodifestivalen varit anmäld flera gånger och stått med på listan under pågående ärenden. Men när jag kollade nyss så var det helt plötsligt borta från utredningslistan och kunde istället hittas under avgjorda ärenden där beslutet var FRIANDE till alla anmälningar. Anmärkningvärt!

Kolla här (skriv in "melodifestivalen" rutan program och tryck på knappen "sök ärende"):

http://www.grn.se/grn/pages/SearchPage____598.aspx

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver först att du jobbat med 15 etablerade och proffs , fast sist att du oetablerad

hur skall du ha det ?

Du verkar ha missförstått mig, jag uppskattade aktiviteten i denna tråden till ca 15 aktiva postare från forumet - varifrån jag fick siffran.

Huruvida jag är etablerad eller inte är ointressant tillhörande ämnet.

ONsatan:

Om du tar dig tid och tittar på en deltävling så ser du att man kan ringa in och rösta! Jag tror att de pengarna täcker stora delar av omkostnaderna.

[Edit:] Varför skriver ni att det är en "stängd" tävling där inga utanför skivbolagen kan komma med? Så är det ju inte !!

Däremot så fort man har kommit med så ringer vartenda tidning och de flesta större skivbolag, så det är ju inte så konstigt om alla (alt. de flesta) som har medverkat i melodifestivalen ligger på något av ovannämnda bolag...

/Robin

Redigerat av RobinJacobsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Granskningsnämden är ett organ som ska kontrollera att radio- och TV-program följer de regler och lagar som gäller, bl.a. kravet på opartiskhet och att det inte får gynna kommersiella intressen. Om melodifestivalen uppfyller dessa båda punkter kan ju verkligen ifrågasättas. Belåtet har jag sett att melodifestivalen varit anmäld flera gånger och stått med på listan under pågående ärenden. Men när jag kollade nyss så var det helt plötsligt borta från utredningslistan och kunde istället hittas under avgjorda ärenden där beslutet var FRIANDE till alla anmälningar. Anmärkningvärt!

Kolla här (skriv in "melodifestivalen" rutan program och tryck på knappen "sök ärende"):

http://www.grn.se/grn/pages/SearchPage____598.aspx

Se sen på Polismål där poliser blivit anmälda

där sedan ärendena redan är avskrivna dagen efter

så de är mycket märkligt vilket sverige vi lever i som många är stolta över

så länge dom har kaviar på bordet och en fet lön som bara skenar som ett

blindstyre inför en underklass som får allt svårare att hävda sej idag

MAKT

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ha missförstått mig, jag uppskattade aktiviteten i denna tråden till ca 15 aktiva postare från forumet - varifrån jag fick siffran.

Huruvida jag är etablerad eller inte är ointressant tillhörande ämnet.

ONsatan:

Om du tar dig tid och tittar på en deltävling så ser du att man kan ringa in och rösta! Jag tror att de pengarna täcker stora delar av omkostnaderna.

[Edit:] Varför skriver ni att det är en "stängd" tävling där inga utanför skivbolagen kan komma med? Så är det ju inte !!

Däremot så fort man har kommit med så ringer vartenda tidning och de flesta större skivbolag, så det är ju inte så konstigt om alla (alt. de flesta) som har medverkat i melodifestivalen ligger på något av ovannämnda bolag...

/Robin

Jaså , men du skrev ju SE PÅ MEJ ja kom ju med fastän jag

är helt okänd i branschen för övrigt

Så de är ju konstigt för historien bevisar

ju mer än nånsin nu på 2000 talet i melodifestivalen

att de inte brukar gå till så , men jag hoppas ditt

troliga bananskal skall gynna dej fett nu inför

oss alla andra duktiga låtskrivare som kanske

är flera ggr bättre än den lekskolemusik som

många gånger nu brukar framföras i festivalen idag

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

men jag hoppas ditt

troliga bananskal skall gynna dej fett nu inför

oss alla andra duktiga låtskrivare som kanske

är flera ggr bättre än den lekskolemusik som

brukar framföras i festivalen idag

Men är inte detta ändå en fråga om tycke och smak? På vilket sätt är Din musik, rent objektivt, bättre? Hur vet Du det? Jag förstår att Du tycker det, kanske jag också - om jag fick höra den. Även den dag allting skulle gå rättvist tillväga enligt Dina normer, Antikartellare, så skulle det kunna hända att en jury inte tycker att Din musik platsar, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är inte detta ändå en fråga om tycke och smak? På vilket sätt är Din musik, rent objektivt, bättre? Hur vet Du det? Jag förstår att Du tycker det, kanske jag också - om jag fick höra den. Även den dag allting skulle gå rättvist tillväga enligt Dina normer, Antikartellare, så skulle det kunna hända att en jury inte tycker att Din musik platsar, eller hur?

ne men om du inte kan se den RÖDA TRÅDEN

jag pratar för oss alla som inte får tävla på samma villkor

DET ÄR DE SOM HELA DENNA DISKUSSIONEN GÅR UT PÅ

HAR DU INTE FÖRSTÅTT DE ELLER ?

men du kanske gillar bananskal själv ?

jag känner att ja inte behöver de eftersom

mina alster håller en okay klass

jag skulle aldrig ens vilja komma med

i denna festivalen om jag hade en totalt

färglös låt som bara försvinner i mängden

och vi är flera därute som skriver okay

schlagermusik , ja ta bara alla dem ifrån

musikhögsskolan :-) men man kanske

inte får delta med musiker musik

MEN vilka skall då skriva sångerna ?

enfaldiga affärsmän eller ?

SKALL MAN GÖRA SOM BARD

TÄNKA I ETT STORT BAND IN THE BOX

helt avtrubbad inför dom toner som

kommer ifrån vår egna allra djupaste vår

som kanske kan skapa en tår

eller skall de vara lal lal

rakt in på statoils konstnärliga

skivhylla som kan förbrylla

ens hjärta innan de blivit helt avtrubbat

folk följer ju iaf strömmen

som tur är , eller dom flesta iaf

vi måste ju köpa svenskt idag

om vi skall överleva heter de

så köp köp köp köp

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst hela tråden, men nåt som är lite surt är ju att en handfull skivbolag får i uppdrag av svt att göra den första utgallringen i det mörkertal som allmänheten står för (2000? 3000?). Skivbolagen väljer ut och skickar vidare de låtar de tycker duger - och kompletterar denna försändelse med sina egna låtar.

Hur stor andel av allmänhetens låtar ingår i nästa gallringsskede? Hur stor andel har skivbolagen?

Framförallt, är det i skivbolagens intresse att allmänhetens låtar är så bra som möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ne men om du inte kan se den RÖDA TRÅDEN

jag pratar för oss alla som inte får tävla på samma villkor

DET ÄR DE SOM HELA DENNA DISKUSSIONEN GÅR UT PÅ

HAR DU INTE FÖRSTÅTT DE ELLER ?

men du kanske gillar bananskal själv ?

jag känner att ja inte behöver de eftersom

mina alster håller en okay klass

jag skulle aldrig ens vilja komma med

i denna festivalen om jag hade en totalt

färglös låt som bara försvinner i mängden

och vi är flera därute som skriver okay

schlagermusik , ja ta bara alla dem ifrån

musikhögsskolan :-) men man kanske

inte får delta med musiker musik

MEN vilka skall då skriva sångerna ?

enfaldiga affärsmän eller ?

SKALL MAN GÖRA SOM BARD

TÄNKA I ETT STORT BAND IN THE BOX

helt avtrubbad inför dom toner som

kommer ifrån vår egna allra djupaste vår

som kanske kan skapa en tår

eller skall de vara lal lal

rakt in på statoils konstnärliga

skivhylla som kan förbrylla

ens hjärta innan de blivit helt avtrubbat

folk följer ju iaf strömmen

som tur är , eller dom flesta iaf

vi måste ju köpa svenskt idag

om vi skall överleva heter de

så köp köp köp köp

du e väl ett stort jäkla bananskal hela du

god jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst hela tråden, men nåt som är lite surt är ju att en handfull skivbolag får i uppdrag av svt att göra den första utgallringen i det mörkertal som allmänheten står för (2000? 3000?). Skivbolagen väljer ut och skickar vidare de låtar de tycker duger - och kompletterar denna försändelse med sina egna låtar.

Hur stor andel av allmänhetens låtar ingår i nästa gallringsskede? Hur stor andel har skivbolagen?

Framförallt, är det i skivbolagens intresse att allmänhetens låtar är så bra som möjligt?

Visst är de surt

Annars är Anders Widmark en otroligt begåvad musiker

NO melodifestival NO CRY

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Antikarriärist!

Hoppas att Du inte skriver texterna till Dina alster! Jag kan hjälpa Dig annars. Den "röda tråden" Du svamlar om har Du ju väldigt svårt att hålla. Istället hugger Du vilt och det är, i och för sig, underhållande. Jag vill Dig intet ont, vilket Du verkar tro. Tyvärr måste jag även denna gång korrigera Dig. Det finns flera fd musikhögskoleelever som skrivit/skriver för bl a Melodifestivalen. Jag skall nu berätta sannsagan om en av dem (jag kan komma med fler om Du framhärdar): Marcus Ubeda var en duktig musikhögskole-elev. Han skrev också låtar, många av dem inom nåt slags jazz-fusion-latino-spår. Han skrev dock också en del catchy låtar. Dit favorithatobjekt nr 2 (Bert) fick nys om killens talanger och erbjöd honom sina tjänster. Detta ledde bl a till att han vann med Afrodites bidrag för ett antal år sedan. Hans låtar skickas in årligen. Ibland kommer han med, ibland inte. Han har inte fjäskat, bara skrivit låtar han själv gillar och står för. Varför gör inte du samma sak? Jag känner några som åkt upp för att visa Bert sina låtar. Alla har varit välkomna. Han har lyssnat på minst en låt. Han har sagt tack men nej tack till alla utom en. Denna enda har, vad jag vet, hittills endast fått med två låtar på två dansbands skivor. Alla påstår att Bert var görbra att ha att göra med. Rakt och öppet bemötande etc. Vad väntar Du på? Kör hårt! Jag håller tummarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Antikarriärist!

Hoppas att Du inte skriver texterna till Dina alster! Jag kan hjälpa Dig annars. Den "röda tråden" Du svamlar om har Du ju väldigt svårt att hålla. Istället hugger Du vilt och det är, i och för sig, underhållande. Jag vill Dig intet ont, vilket Du verkar tro. Tyvärr måste jag även denna gång korrigera Dig. Det finns flera fd musikhögskoleelever som skrivit/skriver för bl a Melodifestivalen. Jag skall nu berätta sannsagan om en av dem (jag kan komma med fler om Du framhärdar): Marcus Ubeda var en duktig musikhögskole-elev. Han skrev också låtar, många av dem inom nåt slags jazz-fusion-latino-spår. Han skrev dock också en del catchy låtar. Dit favorithatobjekt nr 2 (Bert) fick nys om killens talanger och erbjöd honom sina tjänster. Detta ledde bl a till att han vann med Afrodites bidrag för ett antal år sedan. Hans låtar skickas in årligen. Ibland kommer han med, ibland inte. Han har inte fjäskat, bara skrivit låtar han själv gillar och står för. Varför gör inte du samma sak? Jag känner några som åkt upp för att visa Bert sina låtar. Alla har varit välkomna. Han har lyssnat på minst en låt. Han har sagt tack men nej tack till alla utom en. Denna enda har, vad jag vet, hittills endast fått med två låtar på två dansbands skivor. Alla påstår att Bert var görbra att ha att göra med. Rakt och öppet bemötande etc. Vad väntar Du på? Kör hårt! Jag håller tummarna!

Varför går du in här och vill ge sken av att du inte riktigt känner till

allt i branschen hur saker och ting går till

När du sen avslöjar vilken information du besitter om saker o ting

De är dina ARGument när du kanske inte tål att höra mina som

säger att jag hugger hej vilt , håll dej till verkligheten istället

D.V.S att idag tävlar inte alla på lika villkor i festivalen

som du säger , får man Bert karlssons , den skall vi ha....

så kanske man helt plöstligt är med , eller förstod jag din text fel ?

och i.o.m de så avslöjar ju du , hur det hela gick till med UBEDA

sen vill jag ha en saklig debatt

så försök inte få de till att se ut

som några personangrepp sådan

retorik biter inte på mej

mvh Antikartellmusikern

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar bara på att det ska börja rimma.

Sorry.

ILLA ILLA

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melo...ticle4449646.ab

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schl...ticle4449256.ab härligt att det finns journalister som Larsson iaf , för är det skit skall de också lukta

håll till godo med vad de så kallade proffsen kan åstakomma hahahaha

Trevlig Festival ikväll alla i vårt avlånga rumpsrena sverige

ja som alla fjäskar så blir de ju rumpsrent tillslut

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Antikarriärist!

Hoppas att Du inte skriver texterna till Dina alster! Jag kan hjälpa Dig annars. Den "röda tråden" Du svamlar om har Du ju väldigt svårt att hålla. Istället hugger Du vilt och det är, i och för sig, underhållande. Jag vill Dig intet ont, vilket Du verkar tro. Tyvärr måste jag även denna gång korrigera Dig. Det finns flera fd musikhögskoleelever som skrivit/skriver för bl a Melodifestivalen. Jag skall nu berätta sannsagan om en av dem (jag kan komma med fler om Du framhärdar): Marcus Ubeda var en duktig musikhögskole-elev. Han skrev också låtar, många av dem inom nåt slags jazz-fusion-latino-spår. Han skrev dock också en del catchy låtar. Dit favorithatobjekt nr 2 (Bert) fick nys om killens talanger och erbjöd honom sina tjänster. Detta ledde bl a till att han vann med Afrodites bidrag för ett antal år sedan. Hans låtar skickas in årligen. Ibland kommer han med, ibland inte. Han har inte fjäskat, bara skrivit låtar han själv gillar och står för. Varför gör inte du samma sak? Jag känner några som åkt upp för att visa Bert sina låtar. Alla har varit välkomna. Han har lyssnat på minst en låt. Han har sagt tack men nej tack till alla utom en. Denna enda har, vad jag vet, hittills endast fått med två låtar på två dansbands skivor. Alla påstår att Bert var görbra att ha att göra med. Rakt och öppet bemötande etc. Vad väntar Du på? Kör hårt! Jag håller tummarna!

nedu , ja skriver många av mina texter själv

sen har jag några kända namn som hjälpt mej

så din hjälp betackar mej för , även om de kanske

var väl menat , men jag betvivlar det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför går du in här och vill ge sken av att du inte riktigt känner till

allt i branschen hur saker och ting går till

När du sen avslöjar vilken information du besitter om saker o ting

De är dina ARGument när du kanske inte tål att höra mina som

säger att jag hugger hej vilt , håll dej till verkligheten istället

D.V.S att idag tävlar inte alla på lika villkor i festivalen

som du säger , får man Bert karlssons , den skall vi ha....

så kanske man helt plöstligt är med , eller förstod jag din text fel ?

och i.o.m de så avslöjar ju du , hur det hela gick till med UBEDA

sen vill jag ha en saklig debatt

så försök inte få de till att se ut

som några personangrepp sådan

retorik biter inte på mej

mvh Antikartellmusikern

Herr Antikarriärist!

Det var inget "avslöjande" jag kom med. Jag berättade bara hur en normal gång kan te sig för en kompositör som vill nå ut med sin musik. Hur tror Du det skall gå till? Du har tyvärr fel när Du påstår att Du för en saklig debatt. Det finns regler för det, även på detta forum. Vad gäller Berts roll och vad han kan påverka så kan jag berätta att han själv anser att flera av de bästa låtar han har haft i sitt stall aldrig kommit med. De har han fått ge ut på skiva istället, utanför melodifestivalen. Detta har han torgfört i flera intervjuer och är inga hemligheter. Om vi fortsätter med Ubeda: Han har skickat in bidrag flera år/ gånger. Nu kommer "avslöjandet" som Du verkar tro lurar bakom varje hörn - vissa år har han inte kommit med! Detta trots att han haft Bert o co i ryggen!

Bert vill tjäna pengar. Om Du visar honom Dina låtar och han tycker att det är bra så får Du chansen att nå en publik. Om Du bara sitter på Din kammare och gnäller på Studioforum så kommer Du ingenstans. Hur har Du tänkt att folk skall upptäcka Dig? Det här handlar inte om något avslöjande. Detta handlar om att Du inte verkar veta hur man går tillväga när man vill nå ut. Hur har Du fått det arbete Du har? Har Du suttit hemma och väntat på att en arbetsgivare ska förstå hur duktig Du är på ditten och datten? Om inte någon vet att Du finns, hur skall det gå till?

Att alla inte tävlar på samma villkor kan ev stämma. Men det säger jag pga information som Claes tillhandahållit. Det Du gapar om hela tiden är att allt är fel, korrumperat och tjyvaktigt - ändå vill Du vara med! På något sätt blir allting rättvist och bra bara Du får vara med. Skall bli roligt och se hur Du uppför Dig den dagen Du kommer med. Hoppas att Du orkar behålla glöden och dra Din lans mot alla påstådda orättvisor då. Tänk också på att Du också kommer att spelas upp för mig och alla andra "okritiska konsumister" och att Du kan köpas på Statoil.

Jag försöker besvara alla Dina påståenden. Be mig gärna förtydliga om jag varit otydlig. Jag får det till att jag har försökt besvara 23 av Dina åsikter/ synpunkter/ uttalanden. Du har hittills besvarat 1 av mina, det om att Du anser att det inte tävlas på lika villkor. Jag har ställt ett stort antal frågor till Dig. Du har hittills inte besvarat dem. Du påstår att Du är saklig - upp till bevis!

Jag har redan svarat på Claes inlägg där han berättar om påstådda oegentligheter i urvalet. Där har jag skrivit att jag håller med om att det låter oroväckande. Se där, jag kan påverkas! Dock inte av personer som upprört uttrycker sina känslor utan att kunna bygga dem på åtminstone indicier eller förklara varför de känner som de gör. Även om det bara är misstankar som Du, just nu, inte kan bevisa så är jag beredd att lyssna.

Med vänliga hälsningar

Wonderboy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...