Jump to content
Annons

Musik att diska till?


Tunnan och Moroten

Recommended Posts

Nån som har nå bra tips på musik att lyssna på när man diskar? Diskade nyss till nyaste Darkthrone skivan, passade utmärkt! Om man har kranen på så skvalar det riktigt ordentligt, frågan är om det är bäst att lyssna på skval musik då eller om det är bättre att motverka kranens skvalande med något annat?

EDIT: musiken var inte skvalig utan kranen var på högtryck!

Redigerat av Tunnan och Moroten
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nu passar såklart lite härlig julmusik, Carola och Nat King Cole etc. Det som är dumt med julmusik är att det tar längre tid att diska, men disken blir "ren"-are. *host*

sen gillar jag lite schysst rap eller varför inte gamla storbandslåtar när jag diskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

För det första: När diskmaskinen går kan jag, i lugn och ro, lyssna på vad jag vill!

För det andra: Om det inte funkar med all musik som här angivits, prova med att dra ner på varmvattnet! (Kolla rubriken så kanske Du hajjar, e från Göttebörg vettladu!) 🙂😆🙂😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Man bangar ju inte Kvartitvådansen! Har du samlings-CDn?

den har jag! lånade den på biblioteket i solna.. där har de mycket att välja på, hittade ingen dansbandsamling när jag var där senast dock! tänkte vara en fuling och sampla lite dansbands musik och göra något trevligt av..

nån som orkar ladda hem "arne bajse önskar good jul" från dc? i den har jag samplat friskt från en känd dansbandsbolags gubbes karaoke skiva och lagt på lite extra trummor och filtrarat bort lite bas och lagt på en egen bas = fin jul låt!!

Redigerat av Tunnan och Moroten
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...