Key Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Hej, Undrar idag vilket operativsystem som funkar bäst för musik och hur man kan optimera det operativsystemet till att bli bättre anpassat. Tex XP Pro 32bit vet jag är diskuterat som det bästa men finns det något som fungerar bättre än det idag för musik? Då det kommer till prestanda & kvalitet för ljudet
drloop (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 OS har inget med ljudkvalitén att göra. Prestanda beror på vilken DAW man använder.
joachime Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 (redigerat) Hej, Undrar idag vilket operativsystem som funkar bäst för musik och hur man kan optimera det operativsystemet till att bli bättre anpassat. Tex XP Pro 32bit vet jag är diskuterat som det bästa men finns det något som fungerar bättre än det idag för musik? Då det kommer till prestanda & kvalitet för ljudet Operativsystem, hårdvara och program hänger ihop. Frågar du mig vilket system som just nu är mest samkört - där hårdvara, operativsystem och program funkar riktigt smidigt tillsammans - så svarar jag: Mac Pro, Logic 8 och OS X 10.5 (Leopard). Till det använder jag ett RME Fireface 800. Macbook (den vita), OS X 10.5. Reason 4 och Tascam US-122 är ett portabelt litet kraftpaket också! Redigerat 9 februari 2009 av joachime
Key Postat 9 februari 2009 Trådstartare Postat 9 februari 2009 Operativsystem, hårdvara och program hänger ihop. Frågar du mig vilket system som just nu är mest samkört - där hårdvara, operativsystem och program funkar riktigt smidigt tillsammans - så svarar jag: Mac Pro, Logic 8 och OS X 10.5 (Leopard). Till det använder jag ett RME Fireface 800. Macbook (den vita), OS X 10.5. Reason 4 och Tascam US-122 är ett portabelt litet kraftpaket också! Det var det jag precis misstänkte, jag har en pc dock, ska jag hålla mig till xp 32bit eller uppgradera till något annat? Gillar logic 8 pro faktist så jag funderade på o köra mac os på min pc även är det något som funkar?
Key Postat 9 februari 2009 Trådstartare Postat 9 februari 2009 OS har inget med ljudkvalitén att göra. Prestanda beror på vilken DAW man använder. Mmm de stämmer, tänkte mer på om en 32bit version har en annan verkan på filerna än en 64bit windows
Claes Holmerup Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Mmm de stämmer, tänkte mer på om en 32bit version har en annan verkan på filerna än en 64bit windows 64-bits har ju potential att i framtiden kunna bli snabbare än 32-bit, men i nuläget är den enda meningsfulla skillnaden, att man kan ha mer RAM med 64-bits system - och att det inte finns drivrutiner till allt för 64-bit...
SadamJR Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Mest optimala, lite som att säga mest gravida. Sådär, nu mår jag mycket bättre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.