Jump to content
Annons

Världens bästa Impuls Reverb ?


Ekstasis

Recommended Posts

Annons
Gillade EMT 245 responserna skarpt! Och även lexicon-responserna.. vet dock inte om det är något som inte Space Designer fixar men de kostade ju inte så farligt. Får man bara själva IR-filerna då?

Ja alltså, det beror ju lite på hur kräsen man är, och hur viktigt ett bra reverb är din mix...

Men det är allt stor skillnad på kvalitén på IRs....

Priset är skapligt ja, bara 59EUR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte tyckt mig sakna något i space designer.. möjligen bättre plates samt "den gamla uppdelningen"... ljudkvallen på sidan var ju kanske inte dne bästa heller... 🙂 men köper du så berätta gärna vad du tycker:)

Link to comment
Dela på andra sajter

En halv trådkapning pg...

Jag kör fortfarande med Cubase Roomworks och tycker det fungerar halvhyffsat (gör ju punk "so what the f..."?).

Hur mycket CPU drar "impulsreverb" generellt? Jag har problem med processorkraften och vill inte att det ska vara tyngre än vad Roomworks är. Hur står sig nya reverbet i Cubase 5?

I.e. köpa ett billigt /bra impulsreverb nu för ca 500:- och behålla datorn eller vänta tills restskatten kommer och köpa ny dator samt Cubase 5?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

En halv trådkapning pg...

Jag kör fortfarande med Cubase Roomworks och tycker det fungerar halvhyffsat (gör ju punk "so what the f..."?).

Hur mycket CPU drar "impulsreverb" generellt? Jag har problem med processorkraften och vill inte att det ska vara tyngre än vad Roomworks är. Hur står sig nya reverbet i Cubase 5?

I.e. köpa ett billigt /bra impulsreverb nu för ca 500:- och behålla datorn eller vänta tills restskatten kommer och köpa ny dator samt Cubase 5?

Cheers!

Impulsreverb är i allmänhet väldigt processortörstiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Impulserna som kommer med i cubase 5 reverbet tycker jag inte har varit speciellt imponerande. Och det ska tydlige vara yamaha som har kommit

med dem från något gammalt impulsreverb som de tillverkade en gång i tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja och med betoning på ett gammalt impulsreverb då. Då kan man inte förvänta sig några bättre impulser. 😊 Är det någon som blir förvånad när det gäller Steinberg? Tur att man redan har vissa riktigt bra att ladda in när jag uppgraderar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...