Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar om det finns något midibibliotek med färdiga miditrumspår till kända låtar att köpa eller ladda ner så att man enklare kan spela in lite covers?

Annons
Postat

Hittills har jag inte hittat några sådana midifiler som duger rakt av, utan man får alltid pilla en hel del för att det ska bli tillräckligt bra - eller så har jag inte hittat rätt ställen. 😉

Det är dock väldigt praktiskt att ta hem sådana (och det finns verkligen MASSOR), så att man slipper göra ALLT jobbet själv, utan man har en någorlunda grund att utgå ifrån. 😄

Det finns också ställen där man kan köpa midifiler för en rimlig peng - och de brukar som regel hålla en klart högre klass, men har man tid att pilla med det, så är det ju roligare att göra det själv...

Postat

Tack för svaren! Jag har googlat och hittat lite, men inte så mycket som jag trodde att jag skulle hitta. Sökte t ex på Green Days "Basket Case" och hittade egentligen endast en fil. Lite besviken då det är en så känd låt. La in denna i Cubase och körde med ezdrummer, men antar att mappningen eller vad man kallar det var galen eftersom kicktrumma verkade bli snare och så vidare. Lät helt galet även om man hörde att det skulle kunna bli bra.

Postat
Tack för svaren! Jag har googlat och hittat lite, men inte så mycket som jag trodde att jag skulle hitta. Sökte t ex på Green Days "Basket Case" och hittade egentligen endast en fil. Lite besviken då det är en så känd låt. La in denna i Cubase och körde med ezdrummer, men antar att mappningen eller vad man kallar det var galen eftersom kicktrumma verkade bli snare och så vidare. Lät helt galet även om man hörde att det skulle kunna bli bra.

Det är oftast GM-mappat, så om du kan ställa in din DAW/VSTi till GM, så testa det. 😉

DieHard (oregistrerad)
Postat

[quote name='Soxic' date='2009-02-03, 00:17' post='83199

Sökte t ex på Green Days "Basket Case" och hittade egentligen endast en fil.

Och hur sökte du då? 😉 Jag hittade flera midifiler till den låten genom att söka på midifiles+basket case

Postat
Testa ladda ner en tab till t.ex. guitar pro och konvertera sen den till midi.. det brukar jag göra!

+1

Hitta låtarna i guitar pro format på t.ex. ultimate-guitar.com

Finns hur mycket som helst där, ofta inklusive trummor. Ibland bra gjorda beats, ibland sämre.

Sen finns sidor med backingtracks utan midi, här t.ex:

http://www.guitarbackingtrack.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.