Nyrve Postat 30 januari 2009 Postat 30 januari 2009 Hej! ska åka till en kompis och spela in nu lite senare på kvällen och jag undrar om jag kan ta med min Marshall MG100HDFX topp och köra via line in till hans ljud kort, eller behöver jag släpa emd hela högtalarkabinetten med?
DrHans Postat 30 januari 2009 Postat 30 januari 2009 Hej! ska åka till en kompis och spela in nu lite senare på kvällen och jag undrar om jag kan ta med min Marshall MG100HDFX topp och köra via line in till hans ljud kort, eller behöver jag släpa emd hela högtalarkabinetten med? Det är en transistorstärkare va? De ska ju funka att köra utan belastning. Men rörstärkare måste man belasta.
Nyrve Postat 30 januari 2009 Trådstartare Postat 30 januari 2009 Det är en transistorstärkare va? De ska ju funka att köra utan belastning. Men rörstärkare måste man belasta. det vet jag inte... men det är ingen rör iallafall 🙂 då borde det alltså gå?
Gäst Postat 30 januari 2009 Postat 30 januari 2009 Om du har ett ljud du verkligen vill ha så har lådan i säg ett ljud, högtalarna sitt eget. Så om du mikar kanske du får ett annat ljud du är ute efter. Din fråga, har ingen aning.
Thulesius Postat 31 januari 2009 Postat 31 januari 2009 tror det är som dr hans säger men inte säker.. Har dock alltid hört att man alldrig ska köra en topp utan låda.
Nyrve Postat 1 februari 2009 Trådstartare Postat 1 februari 2009 testade i fredags och allt funkade fint 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.