Jump to content
Annons

Konvertera Cakewalk till Cubase?

Recommended Posts

Pripps (oregistrerad)
Postat

Hej,

jag har kört Cakewalk i väldigt många år innan jag nyligen gick över till Cubase. Jag har en massa låtar i Cakewalk som jag skulle vilja ha över till Cubase. Är det någon som vet om det överhuvudtaget går och i så fall hur?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Det finns mig veteligen inget enkelt sätt...

OMF är nån form av generell export/import-möjlighet mellan olika musikprogram, men som jag förstått det så funkar det inte helt klockrent. Men det är troligen metoden du borde kolla upp först av allt.

Annars har ju Cakewalk iallafall ett vettigt sätt att exportera spår till separata filer (vilket Cubase inte haft förrän möjligen nu i den senaste versionen). Så det går ju på det viset att flytta sina projekt, spår för spår...

Pripps (oregistrerad)
Postat
Det finns mig veteligen inget enkelt sätt...

OMF är nån form av generell export/import-möjlighet mellan olika musikprogram, men som jag förstått det så funkar det inte helt klockrent. Men det är troligen metoden du borde kolla upp först av allt.

Annars har ju Cakewalk iallafall ett vettigt sätt att exportera spår till separata filer (vilket Cubase inte haft förrän möjligen nu i den senaste versionen). Så det går ju på det viset att flytta sina projekt, spår för spår...

OK, tack för tipsen. Låter som det kommer att bli en massa sena kvällar!

Postat

Jag ska byta från Sonar till Logic och sitter med samma problem framför mig. Funderar på att "klippa bort" ljudspåren separat och importera dessa en och en sedan. Och självs låten skulle jag spara som en midifil och då borde man kunna öppna den i vilket program som helst. Detta bygger ju på att man har mer midispår är ljudspår annars blir det ju som tidigare nämnts i tråden mycket klippandes. Vad tror ni om det?

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.