Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa!

Jag har kollat runt på forumet och inte hittat nåt, så..

jag heter Daniel och jag är ny här. Jag letar efter ett par högtalare till min bärbara windows vista, för att framför allt spela in musik. Jag hade tänkt att spela in med Guitar Rig, Cubase och en Tascam US-122L http://www.thomann.de/se/tascam_us122_l.htm (fast jag är inte helt säker än). Jag är ganska fattig och skulle verkligen uppskatta några tips på billiga och prisvärda högtalare med bra bas och tryck och så 😉

tack i förhand 🙁

//Danne

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa!

Jag har kollat runt på forumet och inte hittat nåt, så..

😉🙁🙁

Postat (redigerat)

Hejsan

Har du tänkt att mixa musik också, eller mest ha det lite för att spela gitarr och få in lite idéer? Om du tänker det sistnämnda så kan säkert ett par vanliga datorhögtalare med sub till räcka gott och väl för dig. Om du planerar att lite mer seriöst spela in och mixa så kan ett par sjysta hörlurar vara att fundera på. Annars så har jag själv testat ett par Near experince 6 (tror de heter så), som jag tycker är helt OK för pengarna. Dock så går de inte ner så lågt i basen. Sedan har ju både ADAM och Genelec släppt ett par monitorer lite mer anpassat för just datorn. Tror iaf att ADAM också har en sådan modell, emn jag är iaf säker på att Genelec har gjort det. Har inte testat dessa, men de kan vara värda att kolla upp.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat
Hejsan

Har du tänkt att mixa musik också, eller mest ha det lite för att spela gitarr och få in lite idéer? Om du tänker det sistnämnda så kan säkert ett par vanliga datorhögtalare med sub till räcka gott och väl för dig. Om du planerar att lite mer seriöst spela in och mixa så kan ett par sjysta hörlurar vara att fundera på. Annars så har jag själv testat ett par Near experince 6 (tror de heter så), som jag tycker är helt OK för pengarna. Dock så går de inte ner så lågt i basen. Sedan har ju både ADAM och Genelec släppt ett par monitorer lite mer anpassat för just datorn. Tror iaf att ADAM också har en sådan modell, emn jag är iaf säker på att Genelec har gjort det. Har inte testat dessa, men de kan vara värda att kolla upp.

MVH

Anders

Jo, jag hade tänkt mixa och så. Så då ska jag alltså satsa på nya hörlurar istället?

Postat

Joachime har så rätt så...

Att du börjar med att skriva att du letat men inte hittat nåt inom ett ämne som tagits upp tusentals gånger här och som finns i hur många trådar som helst, tyder bara på att du är lat och bara skrev så för att slippa bli ombedd att leta i gamla trådar först... vanligt fenomen tyvärr

Postat

Att du börjar med att skriva att du letat men inte hittat nåt inom ett ämne som tagits upp tusentals gånger här och som finns i hur många trådar som helst, tyder bara på att du är lat och bara skrev så för att slippa bli ombedd att leta i gamla trådar först... vanligt fenomen tyvärr

Nej för jag letade efter kanske 2st små med en sub eller något, vill inte spendera 2000kr på studiomonitorer.

Postat

Nej för jag letade efter kanske 2st små med en sub eller något, vill inte spendera 2000kr på studiomonitorer.

Nej det är ju onödigt att kosta på sig så lyxiga monitorer... Helt onödigt... 😉

Postat

Nej det är ju onödigt att kosta på sig så lyxiga monitorer... Helt onödigt... 😛

mmmm..😳 okej men jag har mycket att köpa och vill börja mer billigt.

Postat

Nej det är ju onödigt att kosta på sig så lyxiga monitorer... Helt onödigt... 😛

mmmm..😳 okej men jag har mycket att köpa och vill börja mer billigt.

men iallafall ursäkta, kan leta någon annan stans. Men i forumet står det inget om bra datorhögtalare och en sub, som var ungefär det jag letade efter. Jag har kollat runt i olika prisklasser men vet inte vad som skulle passa och vad som håller "/ kanske ska kolla på nån fet monitor, jag vet inte

Postat

Håller med Gizmosis och technic. Du hittar schyssta hörlurar att spela in och mixa med från 1000:- och uppåt. Komplettera med mindre monitorer när du har råd.

Postat

Billigare än så här får du knappast så här pass bra lurar. 😳

Postat

Billigare än så här får du knappast så här pass bra lurar. :rolleyes:

okej har du någon att rekommendera? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.