Jump to content
Annons

Nytt bygge av AMD dator färdigt! Synpunkter tack!


toka

Recommended Posts

Tjena!

Här är min nya AMD dator jag ska bygga ihop! Men jag behöver lite synpunkter och tips på om jag ska ändra nånting. Eller kommer det här att vara ett stabilt system?

Jag har redan 2 st bildskärmar, DVD spelare och extra hårddiskar så de är inte med i detta paket!

PROCESSOR: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

PROCESSORFLÄKT: Zalman CNPS7000B-AICu CPU-Fläkt Socket A/478/754/939/940

MODERKORT: Asus A8V-E Deluxe Moderkort S939 PCI-E K8T890, SATA, GbLAN, ATX, PCI-Express

GRAFIKKORT: Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

DDR RAM: Kingston KVR400X64C3A/512 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL3

HÅRDDISK: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

CHASSI: Antec Sonata Miditower, Svart m/380W Nätaggr.

DVD BRÄNNARE: NEC DVD-brännare ND-3500A IDE Svart Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Ser det här bra ut eller?

//toomas / toka

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Roll_over (oregistrerad)

hmm..Om du vill ha en riktigt bra inspelnings data så ska du ha intel pentium 4 istället , det är mycke bättre till inspelning !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Gol. Visserligen har jag Pentium själv, men tror inte på att det skulle vara någon direkt skillnad. Digidesign rekommenderar ju AMD-processorer till sin LE-system.

Det enda jag funderar på är om grafikkortet har utgång för två skärmar?

I så fall skulle jag bli glad, köpte nämligen ett sånt själv för inte så länge sen. Tänkte "jag klarar mig säkert utan två skärmar, dessutom har jag inte råd med två". Men så igår fick jag en skärm av en kompis... Ingen platt såklart, men även en 19" CRT kostar ju minst en tusenlapp ny i a f. Whatever. Någon som vet hur man gör för att koppla in två skärmar? (Ska söka också, har för mig att det varit någon tråd om det innan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet hur man gör för att koppla in två skärmar? (Ska söka också, har för mig att det varit någon tråd om det innan).

Har du bara en utgång på ditt grafikkort?

Då finns det Y-kablar att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom att moderkortet är äckligt.

Jag kan noll om AMD, det vore intressant att få reda på vilket sätt!

Har du bara en utgång på ditt grafikkort?

Då finns det Y-kablar att köpa.

Men får man inte två likadana bilder då?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det på samma sätt som om man hade haft två utgångar? Har för mig att någon (finns säkert många som kör så) skrev att dom i Cubase hade arrange-fönstret på ena skärmen och mixern på den andra. Låter ju väldigt praktiskt. Kan man köra så med en Y-kabel?

Link to comment
Dela på andra sajter

PROCESSORFLÄKT: Zalman CNPS7000B-AICu CPU-Fläkt Socket A/478/754/939/940

MODERKORT: Asus A8V-E Deluxe Moderkort S939 PCI-E K8T890, SATA, GbLAN, ATX, PCI-Express

GRAFIKKORT: Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

DDR RAM: Kingston KVR400X64C3A/512 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL3

Du ska få 3 synpukter:

- Moderkortet har väl inte AGP, som du behöver för ett 9600PRO! 😆

- Kolla så att minnet är kompatibelt till ditt moderkort, ta Corsair annars!

- Jag använder 7000-Cu, den är underbar. Köp den om inte prisskillnaden är för stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag funderar på är om grafikkortet har utgång för två skärmar?

Det har det.

Någon som vet hur man gör för att koppla in två skärmar?

Du kopplar in den andra skärmen i DVI-kontakten, fick du inte med någon adapter får du köpa en (DVI till VGA). Sen ställer du bara in två skärmar i bildskärmsegenskaperna. Hur väl det funkar är lite olika med olika programvaror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bara en utgång på ditt grafikkort?

Då finns det Y-kablar att köpa.

Men får man inte två likadana bilder då?

Jo! Lite dumt svar kanske, bra att du sa till mig Joachime! 😆

Om man ska ha olika saker på skärmarna måste man nog köra dual screen. Vilket inte går med bara en utgång, vad jag vet.

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag funderar på är om grafikkortet har utgång för två skärmar?

Det har det.

Någon som vet hur man gör för att koppla in två skärmar?

Du kopplar in den andra skärmen i DVI-kontakten, fick du inte med någon adapter får du köpa en (DVI till VGA). Sen ställer du bara in två skärmar i bildskärmsegenskaperna. Hur väl det funkar är lite olika med olika programvaror.

Enda sladden som följde med var nog en med gula RCA-kontakter (hane i båda ändarna), och någon slags adapter som ser ut som en RCA-hona och en liten midi-kontakt (är säkert något annat 😄).

Men jag antar att det inte är jättedyrt att köpa en sådan där DVI-VGA-adapter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...