benjiii Postat 22 januari 2009 Postat 22 januari 2009 Tjo! Jag har installerat en casio keyboard som midi klaviatur på min dator. Och jag använder mig utav cubase sx 3. Men när jag trycker vissa tangenter så öppnas det rutor och trycker på knappar här och var osv , som om det är key commands in laggda på vissa tangenter på midi-klaviaturen. Är det nån inställning i Cubase eller? Vad beror detta på? vad ska jag göra? TAck å hej !
Pesek Postat 22 januari 2009 Postat 22 januari 2009 Hejsan. Det är sannerligen funktioner som ligger inbakade i Cubase som standard inställningar. Det gäller alla program som stöder styrning via midi klaviatur. Kolla manualer som du fick när du köpte Cubase och även för ditt klaviatur. Det finns även bra videosnuttar på youtube som visar hur man går tillväga. Tänk på att ge all info som behövs för att vi lättare ska kunna hjälpa dig. T.ex vilket klaviatur det gäller. Då kan de som har samma klaviatur snabbare lösa ditt problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.